Kırsal turizmde destinasyon imajının ziyaretçilerin gelecekteki davranış eğilimleri üzerindeki etkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ardıç Yetiş, Şule
dc.contributor.author Çullu Kaygısız, Neşe
dc.date.accessioned 2021-06-22T07:32:36Z
dc.date.available 2021-06-22T07:32:36Z
dc.date.issued 2015-06
dc.identifier.citation Ardıç Yetiş, Ş. ve Çullu Kaygısız, N. (2015). Kırsal Turizmde Destinasyon İmajının Ziyaretçilerin Gelecekteki Davranışları Eğilimleri Üzerindeki Etkisi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(1), 23-34. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2867
dc.description.abstract Destinasyon imajı, turistin gideceği destinasyon ile ilgili zihninde oluşturduğu fikirlerin tümüdür ve bu fikirler destinasyon seçiminde önem arz etmektedir. Bu çalışmada, kırsal destinasyonlarda imajın turistlerin gelecekteki davranış eğilimleri üzerine etkisi incelenmiştir. Çalışma, Aksaray’ın tarihi ve turistik bir ilçesi olan Güzelyurt’a gelen yerli turistlerle yürütülmüştür. Güzelyurt, Kapadokya Bölgesi’nde yer alan kırsal bir destinasyondur ve Kapadokya Bölgesi ülkemiz turizm merkezlerinden biri olmasına rağmen Güzelyurt bu potansiyelden yeterince yararlanamamaktadır. Bu çalışmada turistlerin Güzelyurt ve çevresi hakkında algıladıkları destinasyon imajının hangi faktörlerle oluştuğu ve gelecekteki satın alma davranışları ile ilgili görüşlerini belirlemek amaçlanmıştır. Bu amaçla, veriler turistlerden anket tekniği uygulanarak toplanmıştır. Araştırma sonucunda, turistlerin destinasyon imajının gelecekteki davranış eğilimleri üzerindeki etkisi öğrenilebilecektir. tr_TR
dc.description.abstract Destination image is created in the minds of all of the ideas about the destination that tourists go and these ideas are important in the choice of destination. This study examined the effect on the future behavior of the tourist image of trends in rural destinations. The study is carried out with local tourists coming to Güzelyurt in the historical and touristic district of Aksaray. Güzelyurt, a rural destination, situated in the Cappadocia Region and Cappadocia Region is one of the tourism centers in Turkey, Güzelyurt hasn’t benefited from this opportunity. In this study, it is aimed to discover the factors which determine destination image of the Güzelyurt Region perceived by tourists and their views on the future purchasing behavior. For this purpose, the data is collected by administering questionnaires to the tourists. As a result, we may learn the impact of tourists’ perceived destination image on future behavior of tendency. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Destinasyon imajı tr_TR
dc.subject Gelecekteki davranış eğilimleri tr_TR
dc.subject Güzelyurt tr_TR
dc.subject Destination image tr_TR
dc.subject Future behavior tendency tr_TR
dc.title Kırsal turizmde destinasyon imajının ziyaretçilerin gelecekteki davranış eğilimleri üzerindeki etkisi tr_TR
dc.title.alternative The impact of destination image on tourists future behavior in tendency in rural tourism tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Necmettin Erbakan Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 56949 tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 23 tr_TR
dc.identifier.endpage 34 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster