Turizm eğitimi veren akademisyenlerin iş tatmin ve performans düzeylerinin bireysel özelliklerine göre değişmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Ardıç Yetiş, Şule
dc.contributor.author Özgül Katlav, Eda
dc.date.accessioned 2021-06-22T07:25:09Z
dc.date.available 2021-06-22T07:25:09Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Ardıç Yetiş, S. ve Özgül Katlav, E. (2017). Turizm eğitimi veren akademisyenlerin iş tatmin ve performans düzeylerinin bireysel özelliklerine göre değişmesi. Verimlilik Dergisi, 2017(1), 93-113. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2860
dc.description.abstract Üniversiteler ülkelerin geleceğinin şekillendiği eğitim kurumlarıdır ve burada çalışan akademik personelin yaptıkları işten memnun olmaları büyük önem taşımaktadır. Literatürde iş tatminine yönelik pek çok çalışma bulunurken akademisyenlerin özellikle turizm alanında iş tatmin düzeylerine yönelik çalışma kısıtlıdır. Bu nedenle çalışmada, turizm eğitimi veren akademisyenlerin iş tatmin ve performans düzeylerinin bireysel özelliklere göre değişip değişmediğinin ölçülmesi amaçlanmaktadır. Çalışmada veri toplama yöntemlerinden anket yöntemi kullanılmış ve 207 katılımcıdan yararlanılmıştır. Uygulama Mayıs-Eylül 2015 döneminde yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programında analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, turizm eğitimi veren akademisyenlerin iş tatmini ve performansları arasında pozitif bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Ayrıca, turizm eğitimi veren akademisyenlerin bireysel özelliklerine göre iş tatmin ve iş performans düzeylerinde farklılık bulunmamıştır. tr_TR
dc.description.abstract Universities are educational institutions that shape the future of countries and it is important if the academicians working in universities are satisfied with their work. While many studies can be found about job satisfaction in the literature, job satisfaction of academicians, especially in the field of tourism is limited. For this reason, the study aimed to evaluate whether the level of job satisfaction and performance of tourism training academicians changed or not according to their personal characteristics. A survey has been completed by 207 tourism academicians via e-mail during the period May-September 2015. The collected data were analyzed by using SPSS program. According to the result of the analysis, it is certain that there is a positive relation between job satisfaction and job performance for the population of tourism training academicians. Also, it is found that this relation does not change significantly with personal characteristics of participants in the survey. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Tatmini tr_TR
dc.subject İş performansı tr_TR
dc.subject Demografik özellikler tr_TR
dc.subject Akademisyenler tr_TR
dc.subject Job satisfaction tr_TR
dc.subject Job performance tr_TR
dc.subject Demographic characteristics tr_TR
dc.subject Academicians tr_TR
dc.title Turizm eğitimi veren akademisyenlerin iş tatmin ve performans düzeylerinin bireysel özelliklerine göre değişmesi tr_TR
dc.title.alternative Change of job satisfaction levels of the tourism teaching-academic staff in accordance with personal characteristics tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 56949 tr_TR
dc.identifier.volume 2017 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 93 tr_TR
dc.identifier.endpage 113 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster