Konaklama işletmelerinde işgörenlerin prososyal örgütsel davranışları arasındaki etkileşimi belirlemeye yönelik bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kanten, Selahattin
dc.contributor.author Aydın Tükeltürk, Şule
dc.contributor.author Baran, Muhteşem
dc.date.accessioned 2021-06-21T19:10:59Z
dc.date.available 2021-06-21T19:10:59Z
dc.date.issued 2008-09-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2830
dc.description.abstract Bu araştırma, konaklama işletmelerinde işgörenlerin prososyal örgütsel davranışları arasındaki etkileşimin incelenmesi amacını taşımaktadır. Konaklama işletmelerinde hizmet süreçleri, işgören-işgören ve işgören-müşteri etkileşimine dayalıdır. Bu sebeple, konaklama işletmelerinde işgörenlerin prososyal örgütsel davranışları, işgören-müşteri; işgören-işgören etkileşimi çerçevesinde ele alınmıştır. Büyük bir konaklama işletmesinin ön hat çalışanlarının oluşturduğu örneklemden, anket yöntemiyle elde edilen veriler; faktör analizi, korelasyon analizi ve çoklu regresyon analizi yöntemleri vasıtasıyla değerlendirilmiştir. Araştırma bulgularına göre, araştırma kapsamındaki işletmede, işgörenlerin müşteri odaklı prososyal davranışları ile örgüt-işgören odaklı prososyal davranışları arasında anlamlı bir ilişki bulunduğu istatistiksel olarak kabul edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract This research investigates the interaction among employee’s prosocial organizational behaviors in hotel establishments. The service processes in hotel establishments based on among employee-employee and employee-customer interaction. Because of this reason, prosocial organizational behaviors of the employees in hotel establishments are examined within the framework of the interaction first between employee and customer and then between employee and employee. The data provided from a sample of the front line employees in a largescale hotel business are analyzed via factor analysis, correlation analysis and multiple regression analysis. According to the results, it is statistically supported that there is a relationship among employee’s customer – oriented and employee/organization – oriented prosocial service behaviors. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Prososyal Örgütsel Davranışlar tr_TR
dc.subject Müşteri Odaklı Prososyal Davranışlar tr_TR
dc.subject Örgütsel Vatandaşlık Davranışı tr_TR
dc.subject Konaklama İşletmeleri tr_TR
dc.subject Prosocial Organizational Behaviors tr_TR
dc.subject Customer-Oriented Prosocial Organizational Behaviors tr_TR
dc.subject Organizational Citizenship Behavior tr_TR
dc.subject Hotel Establishments tr_TR
dc.title Konaklama işletmelerinde işgörenlerin prososyal örgütsel davranışları arasındaki etkileşimi belirlemeye yönelik bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative A research determines the interaction among employee's prosocial organizational behaviors in hotel establishments tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi tr_TR
dc.contributor.authorID 136596 tr_TR
dc.contributor.authorID 59459 tr_TR
dc.contributor.authorID 175699 tr_TR
dc.identifier.volume 5 tr_TR
dc.identifier.issue 3 tr_TR
dc.identifier.startpage 30 tr_TR
dc.identifier.endpage 38 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster