dc.contributor.author |
Deniz, Gaye |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-21T19:08:33Z |
|
dc.date.available |
2021-06-21T19:08:33Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.citation |
DENİZ, G. (2016). Kişilik ve sosyalizasyonun duygusal emek üzerindeki etkisi: butik otel örneği. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 27(2), 273-289. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
1300-4220 |
|
dc.identifier.uri |
https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/876383 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2826 |
|
dc.description.abstract |
Alanyazında kişilik özellikleri, sosyalizasyon düzeyleri ve duygusal emek konusunda çok sayıda çalışma yapılmış ve kavramların örgütler açısından önemleri vurgulanmıştır. Ancak, kişilik özellikleri ve sosyalizasyon düzeyleri kavramlarının duygusal emek üzerindeki etkisine yönelik yeterli düzeyde çalışma olmadığı gözlenmiştir. Bu çalışmanın amacı, işgörenlerin kişilik özellikleri ve sosyalizasyon düzeylerinin, sergiledikleri duygusal emek davranış stratejileri üzerindeki etkilerini ortaya koymaktır. Nevşehir ilinde faaliyet gösteren butik otel işletmelerinde çalışan işgörenlerden oluşan evrenden anket tekniğiyle veri toplanmış ve istatistiksel açıdan değerlendirilmiştir. Hipotezleri test etmek için yapılan regresyon analizleri sonucunda nevrotikliğin duygusal uyumsuzluğu olumlu ve anlamlı bir şekilde etkilediği görülürken, örgütsel bağlılığın duygusal uyumsuzluğu olumsuz ve anlamlı bir şekilde etkilediği ortaya konulmuştur. İlaveten sosyalizasyon düzeylerinden örgütsel kabullenme ve iş tatmininin duygusal çaba üzerindeki etkisi ile sosyalizasyonun bir bütün olarak duygusal çaba üzerindeki etkisinin olumlu ve anlamlı olduğu tespit edilmiştir. Çalışmaya dair bulguların, özellikle turizm alanyazını açısından sınırlı sayıda araştırma yapılmış olması nedeniyle bu alana katkı sağlayacağı beklenmektedir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Many studies on personality traits, socialization levels, and emotional labor were carried out and the importance of these concepts for organizations were emphasized. However, it was observed that there were not
many studies about the effect of personality traits and socialization level on emotional labor. The purpose of
this study is to reveal the effects of employees’ personality traits and socialization levels on their emotional
labor behavior strategies. The data were collected via a questionnaire from the population which consisted
of employees of boutique hotels in the province of Nevsehir and statistically evaluated. In order to test the
hypotheses, regression analyses were carried out and it was determined that organizational commitment had
a significant and negative impact on emotional dissonance while neuroticism had a significant and positive
impact on emotional dissonance. In addition, the effect of organizational acceptance and job satisfaction
which are socialization levels on emotional effort and the effect of socialization as a whole on emotional
effort were found to be positive and significant. The findings of the study are expected to contribute to tourism
literature due to there are few studies on this subject. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Detay yayıncılık |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
doi: 10.17123/atad.vol27iss20002 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Duygusal emek |
tr_TR |
dc.subject |
Kişilik özellikleri |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyalizasyon düzeyi |
tr_TR |
dc.subject |
Butik otel |
tr_TR |
dc.subject |
Nevşehir |
tr_TR |
dc.subject |
Emotional labor |
tr_TR |
dc.subject |
Personality traits |
tr_TR |
dc.subject |
Socialization level |
tr_TR |
dc.subject |
Boutique hotel |
tr_TR |
dc.subject |
Nevsehir |
tr_TR |
dc.title |
Kişilik ve sosyalizasyonun duygusal emek üzerindeki etkisi: butik otel örneği |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The effect of personality and socialization on emotional labor: case of boutique hotel |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Anatolia: turizm araştırmaları dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Turizm Fakültesi, Turizm İşletmeciliği Bölümü, Turizm İşletmeciliği Anabilim Dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
46351 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
27 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
273 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
289 |
tr_TR |