dc.contributor.author |
Eren, Duygu |
|
dc.contributor.author |
Bozkurt, İrem |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-21T17:39:14Z |
|
dc.date.available |
2021-06-21T17:39:14Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
Eren, D., & Bozkurt, İ. (2018). Şehir Markası Oluşturma Süreci ve Nevşehir in Markalaşmasının Değerlendirilmesi. SEYAHAT VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ DERGİSİ (SOİD), 15(3), 538–559. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/586113 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2816 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı Nevşehir’in mevcut varlık ve faaliyetlerinin neler olduğunu tespit etmek, bu varlık ve faaliyetlerin şehir markalaşmasında ne derece etkili ve yeterli olduğunu belirleyerek Nevşehir’in markalaşma sürecine fayda sağlamaktır. Bu amaçla bir şehrin marka şehir olması yolunda ön plana çıkarılması gereken varlık ve faaliyetlerde merkezi eğilim ölçüleri gibi istatistiksel analiz yöntemleri kullanılmıştır. Nevşehir’in marka şehir olması için sahip olması ve geliştirilmesi gereken varlık ve faaliyetlerin belirlenmesi amacıyla daha önce bu konu ile ilgili yapılan çalışmalar ve odak grup görüşmeleri sonucu oluşturulan bir soru formu kullanılmıştır. Araştırma sonucunda Nevşehir’in marka şehir olması yolunda sahip olması gereken varlık ve faaliyetlerin şehir yönetimi ve alt yapı, kültür, tarihi miras ve doğal güzellikler, eğitim ve spor/aktivite, yatırım ve şehirleşme, üst yapı, gastronomi, konukseverlik ve beşeri kaynaklar ve ulaşılabilirlik olduğu tespit edilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The purpose of this study is to contribute to branding process of Nevşehir by
determining the current assets and activities in Nevşehir and the effectiveness and
sufficiency of these assets and activities in city branding. With this end in view,
statistical analysis methods like central tendency measures are used in assets and
activities that need to be prioritized in becoming a brand city. A questionnaire
developed by examining previous studies and focus group interviews is used in order
to determine the assets and activities that Nevşehir needs to possess or improve to be
a brand city. In the result of the research, it is concluded that, Nevşehir should have
the following assets and activities in order to become a brand city: City management
and infrastructure, culture, historical heritage and natural beauties, education and
sports/activities, investment and urbanization, superstructure, gastronomy, hospitality
and human resource, and accessibility. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.24010/soid.490777 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Marka |
tr_TR |
dc.subject |
Şehir Markalaşması |
tr_TR |
dc.subject |
Nevşehir |
tr_TR |
dc.subject |
Brand |
tr_TR |
dc.subject |
City Branding |
tr_TR |
dc.subject |
Nevsehir |
tr_TR |
dc.title |
Şehir markası oluşturma süreci ve Nevşehir’in markalaşmasının değerlendirilmesi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The process of building a destination brand and evaluation of Nevşehir’s branding |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Ürgüp Sebahat ve Erol Toksöz Turizm Meslek Yüksekokulu, Otel, Lokanta ve İkram Hizmetleri Bölümü |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
273210 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-5977-2123 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
15 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
3 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
538 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
559 |
tr_TR |