dc.contributor.author |
Şahin Perçin, Nilüfer |
|
dc.contributor.author |
Kılınç, İzzet |
|
dc.contributor.author |
Uslu, Ayşim |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-21T10:09:28Z |
|
dc.date.available |
2021-06-21T10:09:28Z |
|
dc.date.issued |
2008 |
|
dc.identifier.citation |
KILINÇ, İ., PERÇİN, N. Ş., & USLU, A. (2008). Otel Işİetmelerinde Yıldırma (Mobbing): İstanbul'daki Beş Yıldızh Otel İşletmeleri Üzerinde Bir Araştirma. Journal of Travel & Tourism Research, 8. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2800 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı İstanbul’daki beş yıldızlı otel işletmelerinin insan
kaynakları yöneticilerinin yıldırma (mobbing) konusundaki algılarının belirlenmesi ve
bu işletmelerde yıldırma ile mücadele için neler yapıldığının tespit edilmesidir. Amaca
ulaşabilmek için nitel bir araştırma yürütülmüştür. Araştırmanının evrenini İstanbul’da
en az beş yıldır faaliyette bulunan beş yıldızlı otel işletmelerinin insan kaynakları
yöneticileri oluşturmaktadır. Evrenin ulaşılabilir büyüklükte olması nedeniyle ayrıca bir
örneklem yöntemi kullanılmamıştır. Araştırma sürecine dahil olmayı kabul eden
yöneticilerden veri toplamak için mülakat tekniği kullanılmıştır. Bulgular insan
kaynakları yöneticilerinin yıldırma kavramına ilişkin bilgilerinin sınırlı olduğunu
göstermektedir. Ayrıca araştırmaya katılan yöneticilerin çalıştıkları işletmelerin
yıldırma eylemlerinin ortaya çıkmasına neden olabilecek örgütsel faktörleri barındırdığı
ve yıldırmayı önlemek için sistematik süreçlerinin olmadığı anlaşılmaktadır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The aim of this study is to find out the perception of five-star hotel human
resource managers on mobbing and to determine the things they have done to struggle
with mobbing. In order to achieve this aim, a qualitative study is handled. The study
area consists of human resource managers who work at five star hotels which have been
operating for five years at least. Since the study area is reachable, another sample
method has not been used. In order to collect data from the managers that accepted to be
included in the research process, an interview technique has been used. Findings show
that human resource managers have limited knowledge in the concept of mobbing. It
has been understood that the hotels in which the human resource managers work, have
the organizational factors that can cause mobbing practices and they do not have
systematic procedures to prevent mobbing |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Yıldırma (Mobbing) |
tr_TR |
dc.subject |
Otel işletmeleri |
tr_TR |
dc.subject |
İstanbul |
tr_TR |
dc.subject |
Mobbing |
tr_TR |
dc.subject |
Hotels |
tr_TR |
dc.title |
Otel işletmelerinde yıldırma (mobbing): İstanbul’daki beş yıldızlı otel işletmeleri üzerinde bir araştırma |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Journal of Travel & Tourism Research |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/gastronomi ve mutfak sanatları bölümü/gastronomi ve mutfak sanatları anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-7063-3247 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
54525 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
8 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
27 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
37 |
tr_TR |