Kurumsal itibar yönetimi, tüm paydaşların şirkete karşı olan algılarını iyi yönetmekten geçmektedir. Örgütsel bağlılık, çalışanların şirkette çalışmaya devam etmeleri için şirkete karşı olan duygu ve tutumlarından meydana gelmektedir. İşten ayrılma niyeti, çalışanın iş yerinden ayrılmak için düşüncelere girmesi ya da işten ayrılmasını açıklamaktadır. Kurumsal itibarın oluşumu ile birlikte işgörenlerin örgüte olan bağlılıkları artacaktır. Örgüte bağlılığı artan işgörenlerin, işletmeye katkıları daha fazla olacaktır ve bağlılıkları sebebiyle işten ayrılma niyetleri de azalacaktır. Bu durum, işletmelere maddi ve manevi avantajlar sağlayacaktır. Bu çalışmanın amacı, Kapadokya bölgesindeki 5 yıldızlı otellerin kurumsal itibar yönetimi ve bu yönetime bağlı olarak örgütsel bağlılık ile işten ayrılma niyeti üzerine etkisini ortaya koymaktır. Çalışma kapsamında 5 yıldızlı otel işletmelerinde çalışanlardan 304 kişi soru formu doldurarak araştırmaya katılmıştır. Araştırma bölümlerinde 5’li Likert tipi ölçeklendirmeye uygun cevaplarla hazırlanmış soru formu kullanılmıştır. Araştırmanın modeli kapsamında geliştirilen hipotezlerin elde edilen verilerle test edilmesinde korelasyon analizi ve çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Bu analizlerde, değişkenler arasındaki ilişkileri, değişkenler arasındaki farklılıkları ve değişkenlerin birbirleri üzerindeki etkisini belirlemeye yönelik analiz teknikleri kullanılarak araştırma sorularına cevap aranmaya çalışılmıştır. Araştırma sonucunda kurumsal itibar yönetiminin örgütsel bağlılık üzerinde pozitif etkisi, işten ayrılma niyeti üzerinde etkisinin bulunmadığı tespit edilmiştir. Örgütsel bağlılık aracı değişken olarak kullanıldığında kurumsal itibar yönetiminin örgütsel bağlılığa pozitif etkisi, örgütsel bağlılığın işten ayrılma niyeti üzerinde negatif etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
Corporate reputation management is through managing well all stakeholders' perceptions towards the company.
Organizational commitment consists of employees' feelings and attitudes towards the company in order to continue in the
company. The intention to leave describe the employee's decision to leave or leave their workplace. Employees’ organizational
commitment will be increased with the formation of corporate reputation. Employees with increased loyalty to the organization
will have greater contributions to the companies, and their intention to leave will be reduced due to their loyalty so that it will
provide financial and moral advantages to companies. The main aim of this research is to demonstrate the effect of corporate
reputation management on organizational commitment and intention to leave 5-star hotels in Cappadocia. Within the scope of
the study, 304 people from 5-star hotel enterprises completed the survey and participated in the research. A questionnaire
prepared with answers suitable for 5-point Likert-type scaling is used in the research departments. Correlation analysis and
multiple regression analysis are used to test the hypotheses developed within the scope of the research model with the data
obtained. As a result of the research, it was determined that the corporate reputation management has a positive effect on the
organizational commitment and no effect on the intention to leave. When the organizational commitment is used as a variable,
corporate reputation management has a positive effect on organizational commitment and the organizational commitment has
a negative effect on the intention to leave.