Beş büyük kişilik özelliğinin sanal kaytarma davranışı ve işperformansı üzerindeki etkisi: otel işletmelerinde bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Gülduran, Çağla Aslı
dc.contributor.author Şahin Perçin, Nilüfer
dc.date.accessioned 2021-06-19T07:21:08Z
dc.date.available 2021-06-19T07:21:08Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.citation GÜLDURAN, Ç. A., & PERÇİN, N. Ş. BEŞ BÜYÜK KİŞİLİK ÖZELLİĞİNİN SANAL KAYTARMA DAVRANIŞI VE İŞ PERFORMANSI ÜZERİNDEKİ ETKİSİ: OTEL İŞLETMELERİNDE BİR ARAŞTIRMA. Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 10(1), 37-56. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2774
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, otel işletmelerinde işgörenlerin kişilik özelliklerinin sanal kaytarma davranışı ve iş performansı üzerine etkisini incelemektir. Veriler, Marmaris/Muğla 3,4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde çalışan 392 otel çalışanı ile anket aracılığıyla toplanmıştır. Basit ve çoklu doğrusal regresyon analizi ve korelasyon analizi uygulanmıştır. Analiz sonuçlarına göre, kişilik özelliklerinin, ciddi sanal kaytarma aktiviteleri ve çalışanların iş performansı üzerinde etkisi olduğu bulunmuştur. Uyumluluk özelliğinin ciddi sanal kaytarma üzerinde negatif etkisi bulunurken, yeni deneyimlere açıklık özelliğinin ciddi sanal kaytarma üzerinde pozitif etkisi olduğu bulunmuştur. Aynı zamanda, dışa dönüklük, açıklık ve sorumluluk alt boyutlarının iş performansı üzerinde pozitif etkisi olduğu bulunmuştur. Son olarak sanal kaytarmanın iş performansı üzerinde etkisi olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to investigate the effect of employee personality traits on cyberloafing behavior and job performance. The datum were collected via a questionnaire with 392 hotel employees working in 3, 4 and 5 starhotels of Marmaris district of Muğla province. Simple and multiple linear regression analysis was applied. According to the results of the analysis, personality traits had an effect on serious cyberloafing activities and job performance of employees. It was found that the agreeableness had a negative effect on serious cyberloafing, while the openness to new experiences was seen with a positive effect on serious cyberloafing behaviors. At the same time, extroversion, openness and conscientiousness sub-dimensions were also detected with a positive effect on business performance. Finally, it was concluded that cyberloafing had no effect on business performance, at all. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Sanal kaytarma tr_TR
dc.subject İş Performansı tr_TR
dc.subject Cyberloafing tr_TR
dc.subject Job Performance tr_TR
dc.subject Big Five Personality Traits tr_TR
dc.subject Individual Web Usage at Work tr_TR
dc.subject Personality tr_TR
dc.title Beş büyük kişilik özelliğinin sanal kaytarma davranışı ve işperformansı üzerindeki etkisi: otel işletmelerinde bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative The effect of big five personality traits on cyberloafing and job performance: a research in hotel businesses tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Gastronomi ve Mutfak Sanatları Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 54525 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-7063-3247 tr_TR
dc.identifier.volume 10 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 37 tr_TR
dc.identifier.endpage 56 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster