dc.contributor.author |
Belber, Burcu Gülsevil |
|
dc.contributor.author |
Kale, Emine |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-18T12:45:06Z |
|
dc.date.available |
2021-06-18T12:45:06Z |
|
dc.date.issued |
2017-12 |
|
dc.identifier.citation |
Belber, B. G. ve Kale, E. (2017). Halkla İlişkiler Araçlarından Eğitim Uygulamalarının, İşyeri Seçimine Etkisi: Turizm Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama, International Journal Of Eurasia Social Sciences, Vol: 8, Issue: 30, pp. (2223-2238). |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://www.ijoess.com/Makaleler/432228525_47.%202223-2238%20Burcu%20G%c3%bclsevil%20BELBER.pdf |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2772 |
|
dc.description.abstract |
Halkla ilişkiler; kurumla hedef kitlesi arasında çeşitli araç ve yöntemlerle iletişim kurmaya, toplumda kuruma yönelik güven oluşturmaya ve olumlu bir tutum meydana getirmeye çalışmaktadır. İşletmelerin başta üniversiteler olmak üzere, teknik/mesleki okullarla ve diğer eğitim kurumlarıyla sürekli ve düzenli ilişkiler kurması, halkla ilişkiler çabaları açısından önemlidir. Bu çabalar arasında; eğitim kuruluşlarıyla ortak konferanslar düzenlemek, istihdam fuarlarına katılmak, öğrencilere burs vermek, öğrencilere işletme içi geziler düzenlemek, sektör tecrübelerini çeşitli dersler kapsamında öğrencilerle paylaşmak, eğitim kurumunun ihtiyaç duyduğu malzemeleri sağlamak, öğrencilere staj imkânı sunmak vb. sayılabilir. Bu sayede işletme; topluma kendisini tanıtma, varlığını hatırlatma ve sosyal sorumluluklara önem verdiğini gösterme fırsatı bulabilir. Yapmış olduğu halkla ilişkiler faaliyetleri neticesinde, eğitim kurumları ve öğrenciler üzerinde olumlu bir imaj oluşturabilmişse, yetişmiş insan gücü sağlama şansını da elde edebilir. Çalışmanın amacı; Nevşehir HBV Üniversitesi Turizm Fakültesi öğrencilerinin, dâhil oldukları halkla ilişkiler eğitim faaliyetlerinin, “staj yapmak ve çalışmak üzere işyeri seçimlerine” etki edip etmediğini belirlemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden, “yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi” kullanılmıştır. Fakültenin farklı bölüm öğrencilerinden, daha önce staj veya çalışma tecrübesi olan eşit sayıda öğrenci rastgele seçilmiştir. Öğrencilere, halkla ilişkiler eğitim faaliyetlerinden hangilerine dâhil olduklarına, işyeri seçimi yaparken bunların etkisinde kalıp kalmadıklarına, halkla ilişkiler eğitim faaliyetleri haricinde işyeri seçimi yaparken neleri göz önünde bulundurduklarına dair “yarı yapılandırılmış açık ve kapalı uçlu görüşme formu soruları” sorulmuştur. Veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Public relations try to establish communication between the firm and the target audience, to
create trust and to develop positive attitudes towards the firm. The firms have regular and
continuous relations mainly with universities, technical / vocational schools and other
educational institutions, which is important for public relations efforts. Organizing lectures
with educational institutions, attending to employment fairs, giving scholarships to students,
organizing technical visits for students, sharing experiences with the students in scope of
various courses, providing materials needed by the educational institutions, providing training
opportunities to students can be listed among these efforts. Thanks to these activities, the firm
can have opportunities to introduce itself to society, to remind its presence and to
demonstrate that it appreciates social responsibilities. If public relations activities that the
firms have done are successful and if they create a positive image on the educational
institutions and the students, they will get the chance of employing the well-educated staff.
The aim of the study is to determine whether educational activities about public relations that
students studying at Tourism Faculty at Nevşehir HBV University and being attended to these
activities during their educational process affect their choices of training and working places.
Semi-structured interview method among qualitative research methods was used as the
method of data collection. Students who did their internship or had experiences were chosen
randomly from each department equally. Students were asked semi-structured open and
closed-ended questions about whether they were attended to educational activities about
public relations, whether they were affected by educational activities when preferred their
working places and which other factors affected them when they preferred their working
places. Data were analyzed descriptively. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Ijoess |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Halkla ilişkiler |
tr_TR |
dc.subject |
İşyeri seçimi |
tr_TR |
dc.subject |
Eğitim faaliyetleri. |
tr_TR |
dc.subject |
Public relation |
tr_TR |
dc.subject |
Preference of working place |
tr_TR |
dc.subject |
Educational activities |
tr_TR |
dc.title |
Halkla ilişkiler araçlarından eğitim uygulamalarının, işyeri seçimine etkisi: Turizm fakültesi öğrencileri üzerine bir uygulama |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The impact of educational applications in public relation tools to preference of working place: A research on tourism faculty students |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Ijoess |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-7586-4407 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-0906-0590 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
39378 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
8 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
30 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
2223 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
2238 |
tr_TR |