Halkla ilişkiler araçlarından eğitim uygulamalarının, işyeri seçimine etkisi: Turizm fakültesi öğrencileri üzerine bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Belber, Burcu Gülsevil
dc.contributor.author Kale, Emine
dc.date.accessioned 2021-06-18T12:45:06Z
dc.date.available 2021-06-18T12:45:06Z
dc.date.issued 2017-12
dc.identifier.citation Belber, B. G. ve Kale, E. (2017). Halkla İlişkiler Araçlarından Eğitim Uygulamalarının, İşyeri Seçimine Etkisi: Turizm Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Uygulama, International Journal Of Eurasia Social Sciences, Vol: 8, Issue: 30, pp. (2223-2238). tr_TR
dc.identifier.uri http://www.ijoess.com/Makaleler/432228525_47.%202223-2238%20Burcu%20G%c3%bclsevil%20BELBER.pdf
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2772
dc.description.abstract Halkla ilişkiler; kurumla hedef kitlesi arasında çeşitli araç ve yöntemlerle iletişim kurmaya, toplumda kuruma yönelik güven oluşturmaya ve olumlu bir tutum meydana getirmeye çalışmaktadır. İşletmelerin başta üniversiteler olmak üzere, teknik/mesleki okullarla ve diğer eğitim kurumlarıyla sürekli ve düzenli ilişkiler kurması, halkla ilişkiler çabaları açısından önemlidir. Bu çabalar arasında; eğitim kuruluşlarıyla ortak konferanslar düzenlemek, istihdam fuarlarına katılmak, öğrencilere burs vermek, öğrencilere işletme içi geziler düzenlemek, sektör tecrübelerini çeşitli dersler kapsamında öğrencilerle paylaşmak, eğitim kurumunun ihtiyaç duyduğu malzemeleri sağlamak, öğrencilere staj imkânı sunmak vb. sayılabilir. Bu sayede işletme; topluma kendisini tanıtma, varlığını hatırlatma ve sosyal sorumluluklara önem verdiğini gösterme fırsatı bulabilir. Yapmış olduğu halkla ilişkiler faaliyetleri neticesinde, eğitim kurumları ve öğrenciler üzerinde olumlu bir imaj oluşturabilmişse, yetişmiş insan gücü sağlama şansını da elde edebilir. Çalışmanın amacı; Nevşehir HBV Üniversitesi Turizm Fakültesi öğrencilerinin, dâhil oldukları halkla ilişkiler eğitim faaliyetlerinin, “staj yapmak ve çalışmak üzere işyeri seçimlerine” etki edip etmediğini belirlemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden, “yarı yapılandırılmış görüşme yöntemi” kullanılmıştır. Fakültenin farklı bölüm öğrencilerinden, daha önce staj veya çalışma tecrübesi olan eşit sayıda öğrenci rastgele seçilmiştir. Öğrencilere, halkla ilişkiler eğitim faaliyetlerinden hangilerine dâhil olduklarına, işyeri seçimi yaparken bunların etkisinde kalıp kalmadıklarına, halkla ilişkiler eğitim faaliyetleri haricinde işyeri seçimi yaparken neleri göz önünde bulundurduklarına dair “yarı yapılandırılmış açık ve kapalı uçlu görüşme formu soruları” sorulmuştur. Veriler betimsel olarak analiz edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Public relations try to establish communication between the firm and the target audience, to create trust and to develop positive attitudes towards the firm. The firms have regular and continuous relations mainly with universities, technical / vocational schools and other educational institutions, which is important for public relations efforts. Organizing lectures with educational institutions, attending to employment fairs, giving scholarships to students, organizing technical visits for students, sharing experiences with the students in scope of various courses, providing materials needed by the educational institutions, providing training opportunities to students can be listed among these efforts. Thanks to these activities, the firm can have opportunities to introduce itself to society, to remind its presence and to demonstrate that it appreciates social responsibilities. If public relations activities that the firms have done are successful and if they create a positive image on the educational institutions and the students, they will get the chance of employing the well-educated staff. The aim of the study is to determine whether educational activities about public relations that students studying at Tourism Faculty at Nevşehir HBV University and being attended to these activities during their educational process affect their choices of training and working places. Semi-structured interview method among qualitative research methods was used as the method of data collection. Students who did their internship or had experiences were chosen randomly from each department equally. Students were asked semi-structured open and closed-ended questions about whether they were attended to educational activities about public relations, whether they were affected by educational activities when preferred their working places and which other factors affected them when they preferred their working places. Data were analyzed descriptively. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Ijoess tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Halkla ilişkiler tr_TR
dc.subject İşyeri seçimi tr_TR
dc.subject Eğitim faaliyetleri. tr_TR
dc.subject Public relation tr_TR
dc.subject Preference of working place tr_TR
dc.subject Educational activities tr_TR
dc.title Halkla ilişkiler araçlarından eğitim uygulamalarının, işyeri seçimine etkisi: Turizm fakültesi öğrencileri üzerine bir uygulama tr_TR
dc.title.alternative The impact of educational applications in public relation tools to preference of working place: A research on tourism faculty students tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Ijoess tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-7586-4407 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-0906-0590 tr_TR
dc.contributor.authorID 39378 tr_TR
dc.identifier.volume 8 tr_TR
dc.identifier.issue 30 tr_TR
dc.identifier.startpage 2223 tr_TR
dc.identifier.endpage 2238 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster