dc.contributor.author |
Çoban, Suzan |
|
dc.contributor.author |
Dündar, Malik |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-18T11:30:47Z |
|
dc.date.available |
2021-06-18T11:30:47Z |
|
dc.date.issued |
2020 |
|
dc.identifier.citation |
Dündar M. & Çoban S. (2020). Ürün yerleştirme çabalarında tüketici algılarının satın alma niyeti ve marka imajı üzerine etkileri: Konya ili örneği.
Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi, 11(3), 792-804. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2760 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, TV dizileri ve filmlerde ürün yerleştirme uygulamalarında tüketici algılarının satın alma niyeti ve marka imajı üzerindeki etkisini belirlemektir. Bu amaçla geliştirilen anket Konya şehir merkezindeki 705 kişiye uygulanmıştır. Elde edilen verilere
doğrulayıcı faktör analizi, korelasyon ve çoklu regresyon analizi uygulanmıştır. Doğrulayıcı faktör analizine göre, ürün yerleştirme dört boyuttan oluşmaktadır. Bunlara tutum, denetim, etik ve gerçekliktir. Çoklu regresyon analizi sonuçlarına göre, ürün yerleştirmedeki algıların üç boyutu (sırasıyla tutum, gerçeklik ve denetim), satın alma niyetini etkilemektedir. Ancak, ürün yerleştirme algısının marka imajı üzerinde anlamlı bir etkisi yoktur. Bu sonuçlara göre, işletmeler ürün yerleştirme uygulamaları ile satın alma niyetini etkilemeyi
hedefliyorlarsa, yayınlanma sıklığı, doğal yerleşimler yapma ve yayınla uyumlu olma gibi konuları dikkate alarak, bu uygulamalara
karşı olumlu tutum geliştirmelidirler. Bu şekilde tutum gerçeklikle desteklenmelidir. Ayrıca, bilinçaltı mesajlar ve tüketicilere ürün
yerleştirmeye karşı olumsuz tutumlara neden olan etik faktörler nedeniyle, ürün yerleştirme çabaları firma (oto kontrol) ve ilgili devlet
kurumları tarafından denetlenmelidir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The purpose of this study is to determine the effect of consumer perceptions on purchasing intention and brand image in product
placement applications in TV series and movies.The questionnaire developed for this purpose was applied to 705 people in the city
center of Konya. Confirmatory factor analysis, correlation and multiple regression analysis were applied to the obtained data. According
to confirmatory factor analysis, product placement consists of four dimensions. These have been called attitudes,control, ethics and
reality. According to the results of multiple regression analysis, three dimensions of perceptions (attitude, reality and control
respectively) in product placement affect purchasing intention. However, perceptions of product placement have no significant effect
on brand image. According to these results, if the businesses aim to influence the intention of purchasing with product placement
applications, they should develop positive attitudes towards these applications taking into account issues such as the frequency of
their publication, making natural placements and compatible with the publication. In this way attitude should be supported with reality.
In addition, due to subliminal messages and ethical factors that cause negative attitudes towards product placement in consumers,
product placement efforts should be supervised by the firm (auto control) and relevant government agencies. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Gümüşhane Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Ürün yerleştirme |
tr_TR |
dc.subject |
Tüketici algıları |
tr_TR |
dc.subject |
Satın alma niyeti |
tr_TR |
dc.subject |
Marka imajı |
tr_TR |
dc.subject |
Product placement |
tr_TR |
dc.subject |
Consumer perceptions |
tr_TR |
dc.subject |
Purchase intention |
tr_TR |
dc.subject |
Brand image |
tr_TR |
dc.title |
Ürün yerleştirme çabalarında tüketici algılarının satın alma niyeti ve marka imajı üzerine etkileri: Konya ili örneği |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The effects of consumer perceptions on purchasing ıntention and brand ımage in product placement efforts: The case of Konya province |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Elektronik Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevsehir Hacı BNevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/işletme bölümü/üretim yönetimi ve pazarlama anabilim dalıektaş Veli Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
39280 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
11 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
3 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
792 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
804 |
tr_TR |