dc.contributor.author |
Tatlı, Murat |
|
dc.contributor.author |
Üstün, Ferda |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-18T09:00:26Z |
|
dc.date.available |
2021-06-18T09:00:26Z |
|
dc.date.issued |
2018-04-01 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2739 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı 2017 yılı itibari ile Borsa İstanbul’da işlem gören firmaların misyon, vizyon, örgütsel değer ve stratejik amaçlarına ilişkin ifadeleri içerik analizi yöntemi ile incelemektir. Daha genel bir ifade ile çalışma ülke ekonomisinin nabzını tutan BİST 100 firmalarının açıkladıkları misyon, vizyon, örgütsel değer ve stratejik amaçlarında öne çıkan ve öncelik ifade eden kavramları belirlemektedir. Bu çalışmanın motivasyonunu lider, yönetici, işletme sahibi ve karar organlarına örgütleri için misyon, vizyon, örgütsel değer ve stratejik amaçlar belirlerken yol göstermek, hangi kavramlara odaklanmaları gerektiği konusunda yardımcı olmaktır. Yine ülkemiz öncü firmalarının faaliyetlerine yol vermelerinde yardımcı olan misyon, vizyon, örgütsel değer ve stratejik amaçlarına ilişkin literatürdeki benzer çalışmalarla kıyaslamalar yaparak zaman içindeki kavramsal değişimleri ortaya koymaktır. Araştırma sonucunda işletmelerin vizyon açıklamalarında liderlik ve yenilikçilikten vazgeçmeden gelişen dünya ekonomisi ve piyasa koşullarında hayatta kalabilmek için küreselleşme ve sürdürülebilirlik kavramlarına öncelik verdikleri tespit edilmiştir. Yine firmaların misyon açıklamalarında sürdürülebilirlik, katma değer yaratma, çevreye duyarlılık, kalite ve liderlik gibi kavramların önemli yere sahip olduğu; firmaların örgütsel çıktılar ve bu çıktıların getirilerine ilişkin amaçsal değerlere ve amaç ifadelerinde ise sürdürülebilirliğe odaklandıkları görülmektedir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The purpose of this study is to analyze the statements regarding the mission, vision,
organizational values and strategic aims of the companies traded on the Stock
Exchange Istanbul by content analysis method as of 2017. More generally, the study
identifies concepts that stand out in the mission, vision, organizational values and
objectives of BIST 100 companies that hold the pulse of the country's economy. The
motivation of this work is to guide the leaders, managers, business owners and
decision-making bodies in determining their mission, vision, organizational values
and goals for their organizations, and to help them focus on which concepts. Also,
our country is to demonstrate conceptual changes over time by making comparisons
with similar studies in the literature on mission, vision, organizational values and
objectives that helped lead companies to their activities. As a result of research, it has
been found that businesses prioritize the concepts of globalization and sustainability
in order to survive in the world economy and market conditions that develop without
giving up leadership and innovation in vision statements. It is also important to note
that companies have important concepts such as sustainability, added value creation,
environmental awareness, quality and leadership in mission statements; it is seen that
companies focus on organizational outputs and sustainability in terms of objective
values and purpose expressions regarding the bring-in of these outputs. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.30784/epfad.401092 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Misyon |
tr_TR |
dc.subject |
Vizyon |
tr_TR |
dc.subject |
Örgütsel değer ve stratejik amaçlar |
tr_TR |
dc.subject |
BİST 100 |
tr_TR |
dc.subject |
Mission |
tr_TR |
dc.subject |
Vision |
tr_TR |
dc.subject |
Organizational values and purpose |
tr_TR |
dc.title |
Bist 100 endeksindeki firmaların misyon, vizyon, örgütsel değer ve stratejik amaçlarının içerik analizi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The content analysis of bıst 100 firms’ mission, vision, organizational values and purposes |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Ekonomi, politika & finans araştırmaları dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/işletme bölümü/yönetim ve organizasyon anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-7397-8048 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
60037 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
3 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
18 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
31 |
tr_TR |