Çalgı eğitimi, bireyin zihinsel ve motor
yeteneklerini birleştirerek etkili biçimde çalgısının teknik
özelliklerini kavrama ve çalma
işlemlerini
gerçekleştirebilecek duruma getirmektedir. Çalgı
eğitiminde yer alan devinişsel hareketlerin oluşturulması,
geliştirilmesi ve düzeltilmesi zihinsel süreçlere bağlı
olarak meydana gelmektedir. Dolayısıyla flüt eğitimi
veren
eğitimcilerin
planlamaları
içerisinde
uygulayacakları adımlardan birisi de öğrencilerin bilişsel
ve zihinsel becerisini geliştirmek olmalıdır. Bu bağlamda,
öğrencilerin çalgılarına karşı motive olma süreci,
çalgılarına karşı tutumlarının gelişimi ve amaca uygun
çalgı performansının ortaya çıkarılması zihinsel
çalışmalarla desteklenerek flüt eğitiminde seviyenin daha
yukarıya çıkarılmasını sağlayabilir. Buradan yola çıkarak
araştırmada motivasyon, tutum ve görev performansı
ölçeklerinden
faydalanılarak deneysel yöntem
kullanılmıştır. Bu yöntemin “ön test-son test deseni “
tercih edilmiştir. Çalışma NHBV Üniversitesi Müzik
Bölümünde flüt eğitimi alan 22 öğrenci ile
gerçekleştirilmiştir. Yapılan 10 haftalık deney sürecinin
ardından grupların puanlamaları t testi kullanılarak
sonuçlara ulaşılmıştır. Araştırma sonucunda bireysel çalgı
flüt eğitiminde zihinsel çalışma yapmanın motivasyon,
tutum ve görev performansı üzerinde pozitif etkiye sahip
olduğu tespit edilmiştir.
Instrument education combines the
mental and motor abilities of the individual to
effectively comprehend the technical characteristics
of the instrument and perform them. The formation,
development and correction of the motional
movements in the instrument training occur
depending on the mental processes. Therefore, one
of the steps that the instructors who teach flute
education will apply in their planning should be to
improve the cognitive and mental skills of the
students. In this context, the motivation process of
the students, the development of their attitudes
towards the instruments and the revealing of the
instrument performance suitable for the purpose can
be supported by mental studies to increase the level
of flute education. From this point of view,
experimental method was used by using motivation,
attitude and task performance scales. Pre-test-posttest design of this method was preferred. The study
was carried out with 22 students who studied flute
in the Music Department of NEÜ University. After
the 10-week experimental period, the scores of the
groups were obtained using the t-test. As a result of
the study, it was found that mental work in
individual instrument flute education had a positive
effect on motivation, attitude and task performance.