dc.contributor.author |
Özdemir, Fatih |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-17T12:11:55Z |
|
dc.date.available |
2021-06-17T12:11:55Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.issn |
1309-9884 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2693 |
|
dc.description.abstract |
Görsel iletişim, grafik tasarım ve yazı eğitimi alan bir tasarımcı, toplumla görsel anlamda iletişim kurarken, o toplumu çok iyi tanımalı, ihtiyaçlarını çok iyi bilmelidir. Sürekli değişen ve gelişen kültür anlayışı ve toplum yapısı içerisinde kendini güncel tutmalı, bununla birlikte kültürün sanata yansımalarını da kavrayabilmelidir. İnsanların beğenileri arasındaki benzer noktaları fark edebilmeli, yapacağı tasarımlarda hedef kitlesinin işitsel beğenilerine paralel olarak görsel beğenilerini anlamalı, daha etkili sonuçlara ulaşabilmek için bu yönde planlamalar yapmalıdır. Toplumdaki değişimlerin müziğe nasıl yansıdığını ve tasarım kültürünü nasıl etkilediğini bilen tasarımcı, yapacağı işlerde nasıl bir tavır belirlemesi gerektiğini ve hedef kitlesine ulaşmaya çalışırken nasıl bir yol izlemesi gerektiğini bilecektir. Böylece, hedef kitlenin dinlediği müzik türü, onun beğendiği yazı karakterleri ve tipografi ile doğru orantılı olacağından, hedef kitleyi kalbinden vurmak için en doğru atışı yapabilecektir.
Bu araştırma, 2000’li yılların ikinci yarısında yayınlanan popüler müzik albümlerinin dış görselleri ile içerikleri arasındaki ilişkileri temel alarak, seçilen fontlarla ve yapılan tasarımlarla, biçim içerik ilişkilerini incelemek amacı ile yapılmıştır. Yapılan araştırmada, bu dönem içerisinde piyasaya çıkan albüm kapakları incelenmiş, tasarımlarıyla içerdikleri müzik türü arasındaki ilişkiler ortaya konmaya çalışılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
A graphic designer who has educated about visual communication, graphic design and typography should recognize and know the needs of the society very best, when communicating with the society. He should keep himself up-to-date within constantly changing and evolving culture and social organism and should understand the reflections of culture to the art. He also should recognize the similarities between people's tastes and should recognize the target audience’s tastes. While designing album arts, if the designer knows how the music reflected by the changes in society and how it affects on design culture, he will know what he must to do when trying to connect with the target audience. So, he will be successful on his album art designs.
In this research, it has been made a careful consideration of popular music album arts which are published after 2004. I realize a weak relationship between the albums’ music styles and the album arts. It has been examined the album arts via typography, illustration, photography and the basic design rules and analyze them. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Pop müzik |
tr_TR |
dc.subject |
Albüm kapağı |
tr_TR |
dc.subject |
Tipografi |
tr_TR |
dc.subject |
Typography |
tr_TR |
dc.subject |
Album cover design |
tr_TR |
dc.title |
Popüler müzik albüm kapaklarının tasarım sorunları |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Design problems of popular music album arts |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
İnönü Üniversitesi sanat ve tasarım dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/görsel iletişim tasarımı bölümü/görsel iletişim tasarımı anasanat dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
40931 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
115 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
123 |
tr_TR |