Okul çalgılarının ilköğretim 6. sınıf müzik dersi kazanımlarına ulaşmasındaki etkililiğinin incelenmesi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Üstün, Emre
dc.contributor.author Özçimen, Aycan
dc.date.accessioned 2021-06-17T12:05:21Z
dc.date.available 2021-06-17T12:05:21Z
dc.date.issued 2015-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2687
dc.description.abstract Okul çalgılarının ilköğretim müzik dersi kazanımlarına ulaşmasında hangi çalgı (blok flüt, bağlama, gitar) daha etkilidir? problemine yönelik deneysel uygulamanın deney grupları üzerindeki etkisini belirlemek üzere yapılan bu çalışma deneysel bir çalışmadır. Araştırmanın tutarlı ve anlamlı sonuçlar vermesi adına deneysel desen kullanılmış ve “öntest-sontest” modeli seçilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu Nevşehir İli 75. Yıl İlköğretim Okulunun üç şubeden oluşan 6. Sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. İlköğretim ders müfredatı incelenerek, yardımcı kaynaklar taranarak ve uzman görüşlerinden faydalanılarak 3 çalgının kazanımlar üzerindeki etkisini incelemek doğrultusunda 6. sınıf 20122013 eğitim öğretim yılı müzik dersi kazanımlarından 11 tanesi belirlenmiştir. Belirlenen kazanımlar her sınıfa farklı bir çalgı ile (blok flüt, bağlama, gitar) uygulanmış ve her hafta bir kazanıma yer verilmiştir. Blok flüt, bağlama ve gitar çalgılarının müzik dersi kazanımlarında etkisini ortaya çıkarmak amacıyla uzman görüşlerinden faydalanılarak bilişsel giriş davranışları (ön öğrenmeler) testi ve başarı testi hazırlanmıştır. 3 sınıf ve 73 öğrenciden oluşan çalışma grubuna ön test uygulanmış, 11 haftalık eğitim sürecinin ardından son test uygulanarak bulgular incelemeye alınmıştır. Deney sonucunda elde edilen veriler SPSS istatistik programı ile One Way Anova, Kruskall-Wallis Varyans testi kullanarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda kazanımlar üzerinde her üç çalgının da etkili olduğu görülmektedir. Ön test – son test sonuçlarının karşılaştırılması incelendiğinde üç çalgının da farklı kazanımlarda başarı seviyesini arttırdığı; fakat gitar çalgısının 6. sınıf müzik dersi kazanımlarında, çok büyük bir farklılık tespit edilmemekle birlikte, daha etkili olduğu görülmektedir. tr_TR
dc.description.abstract This study which has been conducted to define the impact of experimental intervention on experiment groups aimed at the question of ‘Which instrument is more effective on school instruments’ (recorder-block flute, bağlama, guitar) reach to primary school music class acquisitions?’ is an experimental study. In order that the research reaches to consistent and sensible results, an experimental design has been employed and “pretest – posttest” model has been preferred. The work group of the research consists of 6th grade students of three different groups/branches in 75. Yıl Primary School in the city of Nevşehir. Primary school curriculum has been examined, supplementary resources have been reviewed, and expert views have been asked; and finally 11 of 6th grade 2012-2013 school year music class acquisitions have been determined to examine the impact of 3 instruments on acquisitions. The determined acquisitions have been applied with a different instrument (recorder, bağlama, guitar) in each class and one instrument has been used every week. In order to discover the impact of recorder, bağlama, and guitar on music class acquisitions, cognitive entry behaviors (pre-acquisitions) test and performance test have been designed by using expert view. Pretest has been applied to work group which constitutes of 73 students and 3 classes and after 11-week education process, post test has been applied and findings have been examined. Data gathered via the experiment have been analyzed via SPSS statistical software with One Way ANOVA, Pearson’s Kruskal-Wallis, Variance tests. In the results of the research, it has been observed that all of the three instruments have an impact on acquisitions. When the comparison of pretest-posttest results it can be seen that all of the three instruments increase the level of success, however the guitar have a slightly stronger impact on 6th grade music class acquisitions. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Okul çalgıları tr_TR
dc.subject İlköğretim tr_TR
dc.subject Kazanımlar tr_TR
dc.subject Müzik dersi tr_TR
dc.subject School Musical Instruments tr_TR
dc.subject Primary Education tr_TR
dc.subject Acquisitions tr_TR
dc.subject Music Class tr_TR
dc.title Okul çalgılarının ilköğretim 6. sınıf müzik dersi kazanımlarına ulaşmasındaki etkililiğinin incelenmesi tr_TR
dc.title.alternative The examination of the impact of school musical instruments on 6. primary school music class reach to its acquisitions tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Üni Gsf Sahne Sanatları Bölümü Müzik Anasanat Dalı tr_TR
dc.contributor.authorID A-5102-2019 / 0000-0002-0496-1912 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-0496-1912 tr_TR
dc.contributor.authorID A-5102-2019 tr_TR
dc.contributor.authorID 101939 tr_TR
dc.identifier.volume Mart 2015 tr_TR
dc.identifier.issue 10 tr_TR
dc.identifier.startpage 301 tr_TR
dc.identifier.endpage 318 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster