Bilindiği üzere ilköğretim eğitiminin ilk dört yılında okutulan tüm dersleri sınıf öğretmenleri
yürütmektedir.
Ancak
bu
derslerin
çoğu
sınıf
öğretmeni
adaylarının
eğitim
süreçlerinde birkaç dönem gördükleri derslerdir ve birçok ortamda bu dersler
ile ilgili yeterlilikleri çeşitli yönleri ile tartışılmıştır. Elbette ki bu derslerden biri de
müzik dersidir. İlköğretim eğitimindeki müzik dersi, çocukların müzikal gelişimlerini
sağlamaktan
öte
onların
bilişsel,
duygusal
ve
motor
gelişimlerine
de
önemli
ölçüde
katkı
sağlayan
bir
derstir.
Bu
bağlamda
sınıf
öğretmeni
adaylarının
da
müzik
dersi ile ilgili temel becerileri kullanmadaki yeterlilikleri önem arz etmektedir. Bu
araştırmada 44 sınıf öğretmeni adayının müzik dersi ile ilgili ders işleme deneyimleri
10
hafta
boyunca
gözlemlenerek
onların
hem
müzik
dersi
öğretimi
ile
ilgili
yeterlilikleri
hem
de
öğretmenlik
becerileri
iki
uzman
tarafından
gözlemlenmeye
çalışılmıştır.
Araştırma
için
20
davranışın
gözlemlendiği
yapılandırılmış
gözlem
formu
hazırlanmış
ve
kontrol
listesi
ile
veriler
toplanmıştır.
Araştırmadan
elde
edilen
veriler
Frekans-Yüzde analizi yapılarak yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda sınıf
öğretmeni adaylarının müzik öğretimi derslerinde gözlemlenen genel öğretmenlik
becerilerini, müzik dersi becerilerine oranla daha iyi sergileyebildikleri, ancak
müzik dersini okutma ile ilgili yeterliliklerini sınırlı kullanabildikleri sonucuna
ulaşılmıştır.
As is known, all the courses taught in the first four years of primary education are
carried out by class teachers. However, most of these courses are lessons that the
class teacher candidates have seen in the education process for several periods and
their competences related to these courses have been discussed in various aspects.
Of course, one of these lessons is music. The music lesson in elementary school
education is a profoundly important contribution to children's musical development, as well as their cognitive, emotional and motor development. In this context,
the qualifications of the class teacher candidates to use basic skills in music lessons
are important.In this study, the lesson processing experiences of 44 classroom teacher candidates were observed for 10 weeks and tried to observe both their proficiency in music lesson teaching and their teaching ability by two experts. A structured observation form with 20 behaviors was prepared for the research and the
control list and datas were collected. The datas obtained from the research were interpreted by making a frequency-percentage analysis. As a result of the research, it
has been reached that the class teacher candidates can show the general teaching
skills observed in the music teaching lessons better than the music lesson skills, but
they can use their proficiency in reading music lessons.