Hemşirelik öğrencilerinde yeme tutumları, beden algısı, benlik saygısı ve ilişkili etmenler

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Uzun, Reyhan
dc.contributor.author Balcı, Elçin
dc.contributor.author Günay, Osman
dc.contributor.author Özdil, Kamuran
dc.contributor.author Küçük Öztürk, Gülhan
dc.date.accessioned 2021-06-17T09:35:53Z
dc.date.available 2021-06-17T09:35:53Z
dc.date.issued 2018-12
dc.identifier.citation Uzun, R , Balcı, E , Günay, O , Özdil, K , Küçük Öztürk, G . (2018). HEMŞİRELİK ÖĞRENCİLERİNDE YEME TUTUMLARI, BEDEN ALGISI, BENLİK SAYGISI VE İLİŞKİLİ ETMENLER . Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi , 7 (2) , 48-63 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/ausbid/issue/41277/474748 tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/en/download/article-file/599429
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2664
dc.description.abstract Amaç: Çalışmada, hemşirelik bölümünde okuyan kız öğrencilerin yeme tutumları, beden algısı, benlik saygısı ve ilişkili etmenlerin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Çalışmanın evrenini Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Hemşirelik bölümü kız öğrencileri oluşturmuş (N=324) ve çalışma 181 kişi ile tamamlanmıştır. Öğrencilere Tanıtıcı Bilgi Formu, Yeme Tutumu Testi, Beden Algısı Ölçeği, Benlik Saygısı Ölçeği uygulanmış ve bireylerin beyanlarına göre alınan boy ve ağırlık bilgileri ile Beden Kitle İndeksleri hesaplanmıştır. Bulgular: Bedenini normal algılayan öğrencilerde yeme bozukluğu %14.3 iken aşırı kilolu algılayan öğrencilerde bu risk %83.3’e çıkmaktadır. Çalışmada öğrencilerin %24.3’ünde yeme bozukluğu, %30.9’unda düşük beden algısı olduğu, %10.5’inde ise düşük benlik saygısı olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin beden kitle indeksi ile beden algısı, günlük aktivite durumu ile yeme bozukluğu ve beden algısı, sigara ve alkol kullanma ile yeme bozukluğu arasındaki farklar istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Öğrencilerin kilo verme yöntemleri ile yeme bozukluğu arasındaki ilişki istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Benlik saygısı ölçeği ile zayıflama ilacı kullanma arasındaki ilişki istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0.05). Çalışmada, anne baba eğitim düzeyi ile yeme bozukluğu arasında ilişki istatistiksel olarak anlamlı ve anne babaların eğitim durumu yükseldikçe öğrencilerde yeme bozuklukları görülme sıklığının arttığı bulunmuştur. Sonuç: Çalışmada öğrencilerin; anne- baba eğitim düzeyi, sigara-alkol kullanma, günlük aktivite ve kilo verme yöntemi uygulama durumları ile yeme bozukluğu arasında; günlük aktivite, ağırlığı ile ilgili düşünce ve bitkisel yöntem kullanma ile beden algısı arasında; zayıflamak için ilaç kullanma ile benlik saygısı arasında istatistiksel olarak anlamlı fark olduğu sonucuna varılmıştır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study was to evaluate eating attitudes, body image, self-esteem and related factors of female students studying in nursing department. Methods: The universe of the study was comprised of female students from the Nursing Department of Hacı Bektaş Veli University of Nevşehir (N = 324) and the study was completed with 181 people. Information Form, Eating Attitude Test, Body Perception Scale, Self-Esteem Scale were applied and height and weight information and body mass indexes were calculated according to the declarations of individuals. Results: While risk of eating disorder was 14.3% for students who perceived their bodies normal, this risk raised up to 83.3% in the students who perceived their bodies overweight. A positive strong correlation was determined between body image and self- esteem total scores of students. It was observed that 24.3% of the students had eating disorder risk, 30.9% had low body image, and 10.5% had low self-esteem. The differences between body mass index and body image of the students, between status of daily activity and risk of eating disorder, and between body image, smoking and alcohol use and eating disorder were found to be statistically significant. The correlation between methods of students to lose weight and eating disorder risk was statistically significant. There was a statistically significant correlation between self-esteem scale and the method of using weight loss drug (p<0.05). In the study, it was found that the relationship between parental education level and eating disorder was statistically significant and the incidence of eating disorders increased as the educational status of parents increased. Conclusion: In the study; the level of parental education, smoking-alcohol use, daily activity and the application of weight loss method and eating disorder; daily activity, weight related thinking and using herbal method between body perception; It was concluded that there was a statistically significant difference between self-esteem using the drug for attenuation. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.relation.isversionof 10.1501/Asbd_0000000086 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Hemşirelik öğrencisi tr_TR
dc.subject Yeme alışkanlığı tr_TR
dc.subject Beden algısı tr_TR
dc.subject Beden kitle indeksi tr_TR
dc.subject Nursing student tr_TR
dc.subject Eating behavior tr_TR
dc.subject Size perception tr_TR
dc.subject Body mass index tr_TR
dc.title Hemşirelik öğrencilerinde yeme tutumları, beden algısı, benlik saygısı ve ilişkili etmenler tr_TR
dc.title.alternative Eating attitudes, body perception, self-esteem and related factors in nursing students tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu/sağlık bakım hizmetleri bölümü/yaşlı bakımı pr. tr_TR
dc.contributor.authorID 59970 tr_TR
dc.identifier.volume 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 48 tr_TR
dc.identifier.endpage 63 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster