STEMM ve E-STEM uygulamalarının üstün yetenekli̇ öğrencı̇lerı̇n STEM dı̇sı̇plı̇nlerı̇ne karşı tutumuna etkisi̇

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özdemir, Fatih
dc.contributor.author Okuşluk, Funda
dc.contributor.author Yazar, Fatma
dc.contributor.author Gök, Ayda
dc.date.accessioned 2021-06-17T07:46:17Z
dc.date.available 2021-06-17T07:46:17Z
dc.date.issued 2018-10-25
dc.identifier.isbn 978-605-2132-96-8
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2637
dc.description.abstract STEM kavramına yakın zamanlarda eklenen Art (sanat) ve Enterpreneur (girişimcilik) disiplinleri ile öğrencilerin çalışmalarında estetik ve pazarlama becerilerinin de arttırılması hedeflenmektedir. Medicine (tıp) uygulamaları da STEM’ in bünyesine katılan bir başka disiplin olarak karşımıza çıkmaktadır. Yapılan çalışmada ortaokul seviyesinden seçilmiş olan üstün yetenekli öğrencilere (N=14) bir hafta süre ile STEMM ve E-STEM disiplinlerine dayalı eğitimler verilmiştir. Bu bir haftalık sürecin başlangıcında öğrencilere genel bilim ve teorik dersler verilmiş, çalışmanın devamında ise öğrenciler STEMM ve E-STEM olmak üzere iki farklı gruba ayrılmıştır. E-STEM grubunda yer alan öğrencilere ek olarak girişimcilik, pazarlama ve reklam üzerine eğitimlerde verilmiştir. STEMM grubunda yer alan öğrenciler ise antibakteriyel çalışmalar ile enkapsülasyon işlemleri gerçekleştirmişlerdir. Çalışmanın desenini Nicel Araştırma yaklaşımlarından tek gruplu ön test –son test deneysel desen oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak “Ortaokul öğrencilerinin STEM’ e karşı tutumu” ölçeği kullanılmıştır. Çalışmada öğrencilerin, STEMM ve E-STEM uygulamalarına karşı tutumları karşılaştırılarak, eğitimin öğrencilere katkısı tespit etmek hedeflenmiştir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject STEM tr_TR
dc.subject STEMM tr_TR
dc.subject E-STEM tr_TR
dc.subject Üstün yetenekli birey tr_TR
dc.title STEMM ve E-STEM uygulamalarının üstün yetenekli̇ öğrencı̇lerı̇n STEM dı̇sı̇plı̇nlerı̇ne karşı tutumuna etkisi̇ tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal 5. Uluslararası Eğitim Bilimleri Sempozyumu tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/görsel iletişim tasarımı bölümü/görsel iletişim tasarımı anasanat dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 40931 tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 110 tr_TR
dc.identifier.endpage 119 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster