Reklamın öteki yüzü manipülasyon

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Fatih, Özdemir
dc.date.accessioned 2021-06-17T07:37:56Z
dc.date.available 2021-06-17T07:37:56Z
dc.date.issued 2013-11-21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2632
dc.description.abstract Hiçbir şeyin aslında göründüğü gibi olmadığı ve büyük olayların aslında tesadüf değil, bilinçli kurgular olduğu paranoyası; insanları, yaşadığımız dünyanın sanal gerçekliğine daha fazla inanmaya meyilli hale getirmektedir. İnsanoğlunun doğasında olan inanmaya meyilli yapısı da, onu manipülasyona hazır bir forma sokmaktadır. Medya ve reklam endüstrisi, bu manipülasyona meyilli kitleyi hedef alarak amacına ulaşana kadar durumları manipüle etmekte ve tüm insanlığın bu sanal gerçekliği asıl gerçek gibi algılanmasını sağlamaya çalışmaktadır. Hem politika hem de sermaye, gücüne güç katmak ve yaşamını sürdürebilmek için böyle bir oyalamaya ihtiyaç duymaktadır. Çünkü ürün tüketim için vardır ve tüketim alışkanlığının oluşturulması, büyüyerek sürdürülmesi için tüketici, ürünü kusursuz görmeli, ona koşulsuz inanmalı ve bağlanmalıdır. Bu bağlılığı gerçekleştirmenin yolu da ürünü kusurlarından arındırmak, çekici hale getirmek için onu manipüle etmektir. Reklamcılık denen büyük oyunun manipülasyon denemeleri; kendi gerçekliğine bizleri inandırarak, varlığını fark ettirmeden yaşamımıza dahil olmaya devam etmektedir. Bu bildiri, Herbert Schiller’in Zihin Yönlendirenler kitabında bahsi geçen beş temel mitten yola çıkarak, reklam endüstrisinin ve medyanın toplum üzerinde gerçekleştirdiği manipülasyon denemelerini incelemeyi amaçlamıştır. tr_TR
dc.description.abstract The paranoia of nothing is as it seems and the big cases are actually not a coincidence but conscious speculations makes the people be tend to believe more in the truth of artistic world we live. The inclined form of the human nature makes human be ready for manipulation. Media and advertisement industry manipulates the conditions until reaching by targeting the people tent to manipulation and tries to enable the whole people to perceive this imaginary reality as actual reality. Both politics and capital needs this kind of distraction to become more powerful and survive. Because product is for consumption and to create consumption habits and maintain it extensionally, consumer must perceive the product as perfect and believe it unconditionally and be dependent on it. The way to create this dependence is to clear of its defects, to manipulate it for making it attractive. Manipulation trials of advertising, the big game is to make us believe its own reality and to continue to be involved in our lives slily. it. Starting from the point of five main myth mentioned on Mind Managers book of Herbert Schiller, this notice aims to research the manipulation trials performed on society by advertising industry and media. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Manipülasyon tr_TR
dc.subject Manipulation tr_TR
dc.subject Reklam tr_TR
dc.subject Advertisement tr_TR
dc.subject Medya tr_TR
dc.subject Media tr_TR
dc.subject Grafik tasarım tr_TR
dc.subject Graphic design tr_TR
dc.title Reklamın öteki yüzü manipülasyon tr_TR
dc.title.alternative The other side of advertisement, manipulation tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal Uluslararası sanat, tasarım ve manipülasyon sempozyumu tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/güzel sanatlar fakültesi/görsel iletişim tasarımı bölümü/görsel iletişim tasarımı anasanat dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 40931 tr_TR
dc.identifier.volume 1 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 355 tr_TR
dc.identifier.endpage 358 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster