dc.contributor.author |
Kaplan, Metin |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-13T19:05:05Z |
|
dc.date.available |
2021-06-13T19:05:05Z |
|
dc.date.issued |
2013 |
|
dc.identifier.citation |
M. Kaplan (2013), “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algılamalarının Örgütsel Özdeşleşme Üzerindeki Etkisi”, SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi, 13, 26(Ekim), ss. 92-114. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
1303 – 8370 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2431 |
|
dc.description.abstract |
Bu araştırmanın amacı, kurumsal sosyal sorumluluk algılamalarının örgütsel
özdeşleşme üzerindeki etkisini ortaya koymaktır. Çalışmanın örneklemini Kayseri ilinde
mobilya sektöründe ulusal ve uluslararası alanda faaliyet gösteren öncü bir firmada
çalışan 455 personel oluşturmaktadır. Araştırmanın bulguları, kurumsal sosyal
sorumluluğun alt boyutlarından ekonomik, etik ve hayırseverlik odaklı sorumluluk
faaliyetlerinin örgütsel özdeşleşme üzerinde anlamlı ve pozitif bir etkiye sahip olduğunu
ortaya koymuştur. Buna karşın yasal sorumluluk algılamalarının örgütsel özdeşleşme
üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı tespit edilmiştir. Çalışmada son olarak;
araştırmanın kısıtlarına ve gelecek araştırmalar için bazı önerilere yer verilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The aim of this study is to analyze the impacts of perceptions of employees’
corporate social responsibility on organizational identification. Data sampling of the study
is gathered from 455 employees of one national and international furniture manufacturing
industry firm based in Kayseri. The findings of research reveal that the three subdimensions – economic, ethical and philanthropic responsibilities - of social corporate
responsibility have positive and significant impact on organizational identification.
However, it is found that legal responsibility has no impact on organizational
identification. Finally, limitations of the study are given and some suggestions are made
for subsequent studies. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Kurumsal sosyal sorumluluk, ekonomik sorumluluk, yasal sorumluluk, etik sorumluluk, hayırseverlik odaklı sorumluluk, örgütsel özdeşleşme. |
tr_TR |
dc.subject |
Corporate social responsibility, economic responsibility, legal responsibility, ethical responsibility, philanthropic responsibility, organizational identification |
tr_TR |
dc.title |
Kurumsal sosyal sorumluluk algılamalarının örgütsel özdeşleşme üzerindeki etkisi |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
SÜ İİBF Sosyal ve Ekonomik Araştırmalar Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı :Bektaş Veli Üniversitesi, İktisadi İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
38845 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
26 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
92 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
114 |
tr_TR |