dc.contributor.author |
Kaplan, Metin |
|
dc.contributor.author |
Uzun, Arzu |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-13T18:46:28Z |
|
dc.date.available |
2021-06-13T18:46:28Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
M. Kaplan ve A. Uzun (2017), “Hizmetkar Liderlik Algılamalarının Tükenmişlik Üzerindeki Etkisi: Otel İşletmelerinde Bir Araştırma”, Nevşehir Hacı Bektaşi Veli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 7(1): 14-26. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
2149-3871 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2422 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, hizmetkar liderlik algılamalarının tükenmişlik
üzerindeki etkisini analiz etmektir. Nevşehir ilinde faaliyet gösteren otel
işletmelerinde çalışanlardan oluşan örneklemden anket aracılığıyla veri toplanmış ve
değerlendirilmiştir. Regresyon analizi sonuçlarına göre; ahlaki davranmanın duygusal
tükenme üzerinde negatif bir etkiye sahip olduğu, ancak hizmetkâr liderliğin diğer alt
boyutlarının duygusal tükenme üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı tespit
edilmiştir. Duygusal destek ve iyileştirme ile ahlaki davranmanın duyarsızlaşma
üzerinde negatif bir etkiye sahip olduğu, diğer alt boyutların duyarsızlaşma üzerinde
anlamlı bir etkiye sahip olmadığı tespit edilmiştir. Güçlendirmenin ise kişisel başarı
üzerinde pozitif bir etkiye sahip olduğu, ancak diğer alt boyutların kişisel başarı
üzerinde anlamlı bir etkiye sahip olmadığı araştırma bulguları arasında yer almaktadır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The aim of the study is to determine the effect of perceptions of servant
leadership on burnout. The sample consists of employees working in hotel businesses
in Nevşehir. Data were gathered and assessed through questionnaires. The results of
the regression analysis indicated that behaving ethically had a negative effect on
emotional exhaustion and other sub dimensions of servant leadership had no
significant effect on emotional exhaustion. On the other hand, the results showed that
emotional healing and behaving ethically had a negative effect on depersonalization,
and other sub dimensions had no significant effect on depersonalization. According
to the findings of the research, empowerment had a positive effect on personal
accomplishment, and other sub dimensions had no significant effect on personal
accomplishment. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Hizmetkar Liderlik, Duygusal Tükenme, Duyarsızlaşma, Kişisel Başarı. |
tr_TR |
dc.subject |
Servant Leadership, Emotional Exhaustion, Depersonalization, Personal Accomplishment |
tr_TR |
dc.title |
Hizmetkar liderlik algılamalarının tükenmişlik üzerindeki etkisi: otel işletmelerinde bir araştırma |
tr_TR |
dc.title.alternative |
THE EFFECT OF PERCEPTIONS OF SERVANT LEADERSHIP ON BURNOUT: A CASE OF STUDY IN HOTEL BUSINESSES |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı :Bektaş Veli Üniversitesi, İktisadi İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
38845 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
7 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
14 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
26 |
tr_TR |