Son yıllarda internet sitesi kalitesinin değerlendirilmesi önemli bir konu haline gelmiş ve internet sitesi kalitesi değerlendirilmesi üzerine birçok çalışma yapılmıştır. Buna rağmen, literatürde teknoloji mağazalarını ele alan bir araştırmaya rastlanılmamıştır. Çalışma ile bu eksikliğin giderilmesi amaçlanmıştır. Bu kapsamda ISO 25010 kalite modeli çerçevesinde uygulama alanına özgü çok kriterli kalite modeli geliştirilmiş ve model yardımıyla Türkiye’de faaliyet gösteren altı alternatif teknoloji mağazasının internet sitesinin değerlendirilmiştir. Bu doğrultuda, hem kriterlerin önem derecelerinin belirlenmesinde hem de alternatiflerin değerlendirilmesinde çok kriterli karar verme (ÇKKV) yöntemlerinden biri olan Bulanık Analitik Hiyerarşi Prosesi (BAHP) kullanılmıştır. Ayrıca, kriter ağırlıklarındaki değişimlerin internet sitelerinin sıralamasına etkilerini araştırmak amacıyla duyarlılık analizi yapılmıştır. Çalışma teorik açıdan araştırmacılara internet sitesi kalite değerlendirme probleminde yeni bir model sunması, pratik açıdan teknoloji mağazalarına kullanıcılarına daha kaliteli hizmet sunabilmeleri için internet sitelerini tasarlamalarında yol gösterici olması bakımından yazına katkı
sağlayacaktır.
In recent years, the evaluation of website quality has become an important issue and many studies have been
done on the evaluation of website quality. In spite of this, there is no study which evaluates website quality
of technology stores. This study aims to fill this gap in the literature. Within this context, a new model with
multiple criteria specific to the application area has been developed based on the ISO 25010 quality model.
The new model has been used to evaluate website quality of six alternative technology stores operating in
Turkey. Accordingly, the fuzzy analytic hierarchy process (FAHP) has been used for both determining the
importance of the criteria and evaluating and ranking the alternatives. In addition, a sensitivity analysis has
been conducted to investigate the impact of changes in criteria weights on websites rankings. This study will
contribute to the literature theoretically by providing a new website quality evaluation model, and in practical
terms, it is a guide to designing websites so that they can provide better quality service to customers of
technology stores.