Finansal okuryazarlık-finansal bilgi, davranış ve tutum: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi iibf öğrencileri üzerine bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Alkaya, Aylin
dc.contributor.author Yağlı, İbrahim
dc.date.accessioned 2021-06-09T11:22:57Z
dc.date.available 2021-06-09T11:22:57Z
dc.date.issued 2015-10-01
dc.identifier.citation Alkaya A., Yağlı İ. (2015). FİNANSAL OKURYAZARLIK - FİNANSAL BİLGİ, DAVRANIŞ VE TUTUM: NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ İİBF ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNE BİR UYGULAMA, Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 8(40), 585-599. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2338
dc.description.abstract Finansal okuryazarlık bireylerin bütçe, sigorta, tasarruf, yatırım, kredi gibi finansal konularda bilgi sahibi olmalarını, finansal konularda doğru kararlar almalarını ve doğru davranışlar göstermelerini içermektedir. Bireylerin finansal farkındalık seviyelerini artırmaya yönelik yükselen uluslararası ilgi finansal okuryazarlığın önemini arttırmıştır. Finansal okuryazarlık, toplumun her kesimini ilgilendiren, dolayısıyla üniversite öğrencilerini de yakından ilgilendiren bir konudur. Finansal okuryazarlığı oluşturan unsurlar finansal bilgi, finansal tutum ve finansal davranış kapsamında ele alınabilmektedir. Bu kapsamda, çalışmanın temel amacı üniversite öğrencileri için önemli olan finansal okuryazarlık konusunu teorik olarak incelemek ve Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerinin finansal bilgi, tutum ve davranışlarını araştırmaktır. Finansal okuryazarlık düzeyleri, frekansyüzde dağılımlarıyla belirlenmeye çalışılmıştır. Ki-kare bağımsızlık testiyle demografik özellikler ile finansal bilgi, tutum ve davranış arasında ve finansal okuryazarlık unsurları arasındaki ilişkiler araştırılmıştır. Yapılan analizlerin sonuçlarından temel bulgular olarak finansal tutum ile finansal davranış arasında ilişki olduğu ve öğrencilerin olumlu finansal davranış ve tutumlar sergiledikleri ancak öğrencilerin finansal bilgi açısından yeterli düzeyde olmadıkları belirlenmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Financial literacy comprises of having information about financial themes as budget, insurance, savings, investment, credit, etc., giving correct decisions about financial issues and demonstrating correct financial behaviors. Rising international interest to improve the levels of financial awareness of individuals has increased the importance of financial literacy. Financial literacy is an issue which concerns all sections of society, thus also university students closely. The component parts of financial literacy can be discussed in the framework of financial knowledge, financial attitude and financial behavior. In this context, the main goal of this study is to examine the financial literacy which plays an important role for university students in a theoretical way and to investigate the financial knowledge, attitudes and behaviors of the students of Faculty of Economics and Administrative Sciences at Nevşehir Hacı Bektaş Veli University. Financial literacy level was attempted to determine by frequency – percentage distribution. The correlation between demographic characteristics and financial knowledge, financial attitude, financial behavior; and the correlation between the components of financial literacy were examined by chi-square independence test. From the results of the performed analysis, some of the main findings are that there is a correlation between financial attitudes and financial behaviors; and students show favorable behaviors and attitudes but their financial knowledge is not at desired levels. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Finansal okuryazarlık tr_TR
dc.subject Finansal bilgi tr_TR
dc.subject Finansal davranış tr_TR
dc.subject Finansal tutum tr_TR
dc.subject Financial literacy tr_TR
dc.subject Financial knowledge tr_TR
dc.subject Financial behavior tr_TR
dc.subject Financial attitudes tr_TR
dc.title Finansal okuryazarlık-finansal bilgi, davranış ve tutum: Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi iibf öğrencileri üzerine bir uygulama tr_TR
dc.title.alternative Fınancıal lıteracy - fınancıal knowledge, fınancıal attıtude and fınancıal behavıor: An applıcatıon on students of Nevşehir Hacı Bektaş Veli Unıversıty faculty of economıc and admınıstratıve scıences tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/işletme bölümü/sayısal yöntemler anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 191098 tr_TR
dc.identifier.volume 8 tr_TR
dc.identifier.issue 40 tr_TR
dc.identifier.startpage 585 tr_TR
dc.identifier.endpage 599 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster