dc.description.abstract |
Farklı yaş gruplarına ihtiyaçları doğrultusunda farklı ve özgün turistik ürünler sunmak gerek konukları memnun etmek gerekse ülke ekonomisini kalkındırmak açısından önemlidir. Bu doğrultuda çalışmamızda, Y ve Z kuşakları ve bunların internet ve teknoloji kullanım alışkanlıkları ile ilgili kapsamlı bir literatür taraması yapıldıktan sonra, her iki kuşak birlikte ele alınmış, tanım ve özellikleri, aralarındaki farklılıklar vurgulanmış, Y ve Z kuşaklarının sosyal medya ve internet alışkanlıklarının üzerinde durulmuş, yüksek teknoloji ile olan ilişkilerinin turizme olan etkileri belirtilmiştir. Çalışmamız sonucunda, Y ve Z kuşağı gençlerinin günümüz turizm endüstrisi ve gelecek için büyük potansiyeli olduğunu bilmek, bu kuşakların kendine özgü karakteristik özelliklerini sentezlemek, her kuşağın ihtiyaçlarının birbirinden farklı olduğunu kabul edip özgün, etkileyici alternatif turizm ürünleri sunmak, gerekli altyapı ve üstyapı sorunlarını, bürokratik engelleri ortadan kaldırmak, kamu ve özel sektör temsilcilerinin bu konuda ortak projeler yürütmesi ve teknolojik alt yapısı güçlü tesislerin kurulması gerekmektedir gibi öneriler sunulmuştur. Çalışmamız zaman ve maddi kısıtlardan ötürü saha çalışması içermemekte ve bir literatür taraması niteliğindedir. Her iki kuşak ve belki daha eski kuşaklar üzerinde yapılacak anket gibi çalışmalarla daha doğru ve güncel bilgiler elde edilebilecektir. Bununla birlikte Y ve Z kuşaklarının internet ve teknoloji kullanım alışkanlıklarının turizm ile olan ilişkisi literatürde nadiren işlenmiş bir konu olduğundan çalışmamız özgün niteliktedir. |
tr_TR |