dc.contributor.author |
Yıldız Altın, Kübra |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-03T07:56:48Z |
|
dc.date.available |
2021-06-03T07:56:48Z |
|
dc.date.issued |
2017-08-01 |
|
dc.identifier.citation |
Yıldız Altın, K. (2017). Eğlence endüstrisi bağlamında kültürün tektürleşmesi: folklorun tema parklarda kullanımı. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi/The Journal of International Social Research, 10(51), 621–628. |
tr_TR |
dc.identifier.issn |
1307-9581 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/2039 |
|
dc.description.abstract |
21. yüzyılda yaratıcılık resimden mimariye, teknolojiden ekonomiye kadar hemen her alanda karşımıza çıkmaktadır.
Günümüzün ekonomik dönüşümlerinin özgünlükler üzerine temellendiği bu çağda, yaratıcılığın en temel kaynaklarından birisini belki
de birincisini kültür oluşturmaktadır. Özgünlüklerden beslenen içerik temelli kültür endüstrisinin bir alt dalı olan eğlence endüstrisinin
de son zamanlarda sıklıkla kültürden veya folklordan yararlandığı görülmektedir. Dolayısıyla ekonomiyi dönüştürücü bir işlev
üstlenen kültür, her geçen gün güçlenerek ön plana çıkmaktadır. Bu noktada kültür ekonomik değere dönüştürülürken asıl sorun,
özgünlüklerinin korunup korunmama meselesidir.
Kültür endüstrileşirken neleri alır, neleri terk eder ve neleri dönüştürür? Çalışmada bu sorulara yanıtlar aranmanın yanı sıra
eğlence sektöründe farklı kültürlerin aynı anda sunulması uygulaması üzerinde durulacaktır. Sonuç olarak burada eğlence
endüstrisinin tektürleşme ve küreselleşmesi bağlamında Disneyleşme kavramı ele alınmaya ve kültürün tema parklarda nasıl
kullanıldığı incelenmeye çalışılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
In the 21st century, creativity is seen in almost every area from picture to architecture, from technology to economy. Today’s
economic transformations are based on creativity. Also, culture is the most basic source of the creativity. The content-based culture
industry is fed by diversity, innovation and originality. In this context, the entertainment industry that it is content or culture industries
is one of the clearest and most suitable areas for this creativity. The culture or folklore converts to economy more and more come into
the forefont. However, while culture is transformed into economic value, the main problem is the preservation of originality.
At this point, what it will take, what it will leave and what it will transform, when culture is industrialized? In this
presentation, we will focus on the practice of presenting different cultures at the same time in the entertainment sector, as well as
answers to these questions. In conclusion, we have investigated to Disneyization or Disneyfication concept in the context of
globalization and homogenisation of entertainment industry. Also, we have discussed how culture is used in the theme parks. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
https://dx.doi.org/10.17719/jisr.2017.1797 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Kültür Ekonomisi |
tr_TR |
dc.subject |
Eğlence endüstrisi |
tr_TR |
dc.subject |
Kültürün tektürleşmesi |
tr_TR |
dc.subject |
Folklor |
tr_TR |
dc.subject |
Disneyleşme/disneyleştirme |
tr_TR |
dc.subject |
Cultural economy |
tr_TR |
dc.subject |
Leisure industry |
tr_TR |
dc.subject |
Homogenisation of cultur |
tr_TR |
dc.subject |
Disneyfication/disneyization |
tr_TR |
dc.subject |
Folklore |
tr_TR |
dc.title |
Eğlence endüstrisi bağlamında kültürün tektürleşmesi: folklorun tema parklarda kullanımı |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Homogenisation of culture ın the context of leisure ındustry: the folklore used ın the theme park |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/fen-edebiyat fakültesi/türk halkbilimi bölümü/türk halkbilimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
227291 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0001-9788-2844 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
10 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
51 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
621 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
628 |
tr_TR |