Yerel yönetimlerde değişim ve yerel yönetim hizmetlerinde ‘müşteri odaklı pazarlama’ yaklaşımı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özel, Mehmet
dc.contributor.author Polat, Cihad
dc.date.accessioned 2021-06-02T11:15:08Z
dc.date.available 2021-06-02T11:15:08Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.citation parantez arası tr_TR
dc.identifier.issn 1624-7215
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/2009
dc.description.abstract Ekonomik, siyasal, teknolojik, konjonktürel, sosyal, uluslararası vb. birçok alandaki gelişimler zaman zaman devlet mekanizmasında da kısmi veya kapsamlı değişimleri zorunlu hale getirebilmekte ve kendini yeni şartlara uyarlama ve dönüşüm ihtiyacı ortaya çıkmaktadır. Ancak köklü ve gelenekselleşmiş yapılarda bu dönüşüm kolay olmamaktadır. Bu çalışma, öncelikle devlette dönüşümün meşruiyet kaynağını tartışmakta, daha sonra yerel yönetimlerde dönüşümün kaynakları üzerinden hareketle yerel yönetimlerde – ve özellikle de hizmet sunumundaki- değişim anlayışını tartışmakta; nihayet yerel yönetimlerdeki anlayış değişiklikleri bağlamında ‘hizmet sunumunda, pazarlama yaklaşımı’ konusunu tartışmaktadır. Çalışma, yerel yönetimlerdeki hizmet sunumunda pazarlamadaki ‘kar amaçsız kuruluşlar için pazarlama’ ve ‘müşteri odaklılık’ çerçevesinde yaklaşmanın, belediye hizmetlerine yeni bir anlayış ve yaklaşım getireceğini ve yaklaşımın modern yerel yönetim felsefesine daha uygun olacağını iddia etmektedir. tr_TR
dc.description.abstract The developments in the areas such as economic, political, technologic, social and international make it necessary the – partial or comprehensive- changes in the government structure time to time and necessitate the adaptation and transformation of the government to the new conditions. However, that transformation is not easy for long-established and traditional structures. This study firstly discusses the basis of legality of transformation in the government, and then discusses the understanding of the change – especially in the services delivery- in local governments with respect to the bases of the transformation in local administrations. It finally discusses the ‘marketing approach in services delivery’ in the frame of changes in local government understanding. The study claims that the ‘marketing for non-profit organizations’ and ‘customer based marketing’ approaches would develop new understanding and open new dimensions in the delivery of public services in local governments and that approach would suit better to the modern local administration philosophy. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Manas Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Yerel yönetimler tr_TR
dc.subject Kamu hizmeti tr_TR
dc.subject Pazarlama tr_TR
dc.subject Hizmet pazarlaması tr_TR
dc.subject Kar amaçsız pazarlama tr_TR
dc.subject Müşteri memnuniyeti tr_TR
dc.subject Local administrations tr_TR
dc.subject Public services tr_TR
dc.subject Marketing tr_TR
dc.subject Services marketing tr_TR
dc.subject Non-profit marketing tr_TR
dc.subject Customer satisfaction tr_TR
dc.title Yerel yönetimlerde değişim ve yerel yönetim hizmetlerinde ‘müşteri odaklı pazarlama’ yaklaşımı tr_TR
dc.title.alternative the change ın the local administrations and the ‘customer-based marketıng’ approach in local government services tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Manas Sosyal Araştırmalar Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/iktisadi ve idari bilimler fakültesi/kamu yönetimi bölümü/kentleşme ve çevre sorunları anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 30949 tr_TR
dc.identifier.volume cilt 2 tr_TR
dc.identifier.issue sayı 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 41 tr_TR
dc.identifier.endpage 79 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster