dc.contributor.author |
Arslan, Mustafa |
|
dc.contributor.author |
Karacaoğlu, Korhan |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-02T08:37:38Z |
|
dc.date.available |
2021-06-02T08:37:38Z |
|
dc.date.issued |
2018 |
|
dc.identifier.citation |
(APA) Arslan, M , Karacaoğlu, K . (2018). KAMU GÖREVLİLERİNİN KURUMSAL İTİBAR ALGILARININ KAMU HİZMET MOTİVASYONLARINA ETKİSİ: NEVŞEHİR İLÇE BELEDİYELERİ ÜZERİNDE BİR ARAŞTIRMA . Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi , 10 (1) , 14-29 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/oybd/issue/36073/405029 |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/439991 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/1995 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, kamu görevlilerinin kurumsal itibar algılarının hizmet motivasyonları üzerindeki etkisinin ortaya konulmasıdır. Çalışmanın verileri Nevşehir iline bağlı ilçe belediyelerinde çalışan toplam 80 memur üzerinden, yüz yüze gerçekleştirilen anket tekniği yardımıyla toplanmıştır. Çalışmanın bulgularına göre, belediyelerdeki kamu görevlilerinin, kurumlarını itibarlı algıladıkları, hizmet motivasyon düzeylerinin de yüksek olduğu tespit edilmiştir. Çalışanların kurumsal itibar algılamaları ile hizmet motivasyonları arasında orta düzeyde ve olumlu yönde bir ilişkinin olduğu belirlenmiştir. Ayrıca kamu çalışanlarının algıladıkları itibarın düzeyinin hizmet motivasyonlarının % 18’lik kısmını açıkladığı bulgusuna ulaşılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The purpose of the current study is to examine the effect of municipal officers’
corporate reputation perceptions on their public service motivation. The sample
of the study consists of 80 municipal officials employed in district municipalities
of Nevşehir. The data was gathered through face to face questionnaire technique.
According to the findings, the municipal officials consider that their institutions
are reputable and also the levels of their public service motivation are high. The
results reveal that there is a middle level positive correlation between corporate
reputation and public service motivation. It has also been found that the level of
reputation perceived by public employees explains 18% of service motivations. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Organizasyon ve Yönetim bilimleri dergisi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Kurumsal itibar |
tr_TR |
dc.subject |
Kamu hizmet motivasyonu |
tr_TR |
dc.subject |
Yerel yönetimler |
tr_TR |
dc.subject |
Corporate reputation |
tr_TR |
dc.subject |
Public service motivation |
tr_TR |
dc.subject |
Local governments |
tr_TR |
dc.title |
Kamu görevlilerinin kurumsal itibar algılarının kamu hizmet motivasyonlarına etkisi: Nevşehir ilçe belediyeleri üzerinde bir araştırma |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Organizasyon ve yönetim Bilimleri Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, iktisadi ve idari bilimler fakültesi, işletme bölümü |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
243974 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
38935 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
10 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
14 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
29 |
tr_TR |