dc.contributor.author |
İnce Aytekin, Gülbin |
|
dc.contributor.author |
İlhan, İbrahim |
|
dc.contributor.author |
Karacaoğlu, Korhan |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-02T08:30:39Z |
|
dc.date.available |
2021-06-02T08:30:39Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.citation |
Aytekin İnce G., İlhan, İ ve Karacaoğlu K., (2016), Otel işletmelerinde dış kaynaklardan yararlanma uygulamaları: Nevşehir ili örneği, International Journal of Business, Economics and Management Perspectives, 1(2), ss. 28-46 |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
https://ijbemp.com/index.jsp?mod=tammetin&makaleadi=&makaleurl=da99ebd7-ee56-4755-a1a1-b766b64676ddmakale3.pdf&key=619 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/1992 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, dış kaynaklardan yaralanma (DKY) ile ilgili Nevşehir ilinde faaliyet gösteren otel işletmelerindeki uygulamaların mevcut durumunu incelemektir. Araştırma sonucunda Nevşehir ilindeki otellerin yarısından fazlasının DKY uyguladığı, ilaçlama ve çamaşırhane hizmetlerinin en çok DKY uygulanan alanlar olduğu, işletmelerin ağırlıklı olarak maliyet avantajından dolayı DKY stratejisini benimsediği, otellerin durumdan memnuniyetleri sebebiyle gelecekte tekrar DKY eğiliminde oldukları tespit edilmiştir. Bununla birlikte işletmeler için DKY’nin faydaları, sorunları ile işletmelerin tedarikçi seçimi ve sözleşme durumları ortaya konulmuştur. Nevşehir’deki otel işletmelerinde işletmenin DKY uygulama durumunun ve hizmet kalitesinin otelin oda sayısına göre farklılık gösterdiği tespit edilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The aim of this study is to examine the current status of outsourcing applications within the scope of the hotels
in the province of Nevşehir. According to findings of the research, it is found that in the province of Nevşehir,
more than half of the hotels have been applying outsourcing, that the most common services subjected to be
outsourced is laundry and disinfection services, that the main reason in the hotels’ preference of outsourcing
is low prices that it offers as an advantage, and that the hotels tend to continue outsourcing as a result of their
satisfaction. In addition, it is found out what the advantages and disadvantages of outsourcing for the businesses
are what criteria hotels specify while they select the suppliers, and what criteria hotels determine while negotiating with the supplier. Morever, it is found that the hotels’s preference of outsourcing and its service quality change in accordance with the number of the rooms the hotel has. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
IJBEMP |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.20989/ijbemp.6 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Nevşehir |
tr_TR |
dc.subject |
Dış kaynaklardan yararlanma |
tr_TR |
dc.subject |
Otel işletmeleri |
tr_TR |
dc.subject |
Outsourcing |
tr_TR |
dc.subject |
Hotel busineses |
tr_TR |
dc.title |
Otel işletmelerinde dış kaynaklardan yararlanma uygulamaları: Nevşehir ili örneği |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
International Journal of Business, Economics and Management Perspectives |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, iktisadi ve idari bilimler fakültesi, işletme bölümü |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
171772 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
33545 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
38935 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
28 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
46 |
tr_TR |