dc.contributor.author |
Karacaoğlu, Korhan |
|
dc.date.accessioned |
2021-06-02T07:58:11Z |
|
dc.date.available |
2021-06-02T07:58:11Z |
|
dc.date.issued |
2011 |
|
dc.identifier.citation |
Karacaoğlu, Y . (2011). İŞLETMELERİN REKABET ÜSTÜNLÜĞÜ ANLAYIŞLARINI ETKİLEYEN ÖGELERİN ENDÜSTRİ TEMELLİ VE KAYNAK TEMELLİ BAKIŞ AÇISINA GÖRE BELİRLENMESİ: KAYSERİ İLİNDE BİR ARAŞTIRMA . Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi , 20 (3) , 119-143 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/cusosbil/issue/4388/60307 |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/50709 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/1978 |
|
dc.description.abstract |
Stratejik yönetim yazınında rekabet üstünlüğü konusunu ele alan iki ana akım
bulunmaktadır. Bunlardan ilki endüstrinin rekabette belirleyici olduğunu ileri süren ve
M.E. Porter tarafından geliştirilen Endüstri Temelli Bakış Açısıdır. İkincisi ise rekabetin
kaynağının özgün stratejik kaynak ve kabiliyetlerde aranması gerektiğini iddia eden
Kaynak Temelli Bakış Açısıdır. Araştırmada, Kayseri‟deki imalat sanayi işletmelerinin
rekabet üstünlüğü anlayışlarının bu iki temel bakış açısından nasıl etkilendiği ve
etkileyen temel faktörlerin neler olduğu ortaya konulmaya çalışılmıştır.
Elde edilen sonuçlara göre, işletmelerin rekabet üstünlüğü anlayışlarını
etkileyen endüstri temelli bakış açısına ilişkin başlıca faktörler; sektöre yeni girecek
firmalar, rekabet yoğunluğu ile ikame ürünlerden oluşmaktadır. Performans üzerinde
etkili olan kaynak temelli bakış açısına ilişkin ögeler ise; marka, insan kaynakları,
kurumsal itibar ve maddi kaynaklardan oluşmaktadır. İşletmelerin performanslarını
etkileyebileceği düşünülen rekabet stratejilerinin ise işletmelerin rekabetçi anlayışları
üzerinde herhangi bir etkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
There are two mainstreams within the strategic management literature that
discuss the concept of competitive advantage. One is Industry-based View that was
presented by M.E. Porter. The second one is Resource-based View which underlines
strategic resources and capabilities of a firm as main source of competitive advantage.
The objective of this study is to identify and evaluate the major factors that influence
competitive advantage that operate within the manufacturing industry of Kayseri.
Concerning Industry-based View, the results obtained by this research identify
several factors that influence firm‟s understanding of competitive advantage: new firm
entries into the business sector, the intensity of competition within the sector, and
substitutable products of sector. Considering the Resource-based View that has an
influence on firms‟ performance, however, some other factors are identified: brand,
human resource, corporate reputation, and firms‟ tangible resources. Additionally, the
research showed that the competitive strategies that were included in the research model
and were expected to have an influence on the performance of the firms did not affect
firms‟ understanding of competitive advantage. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Çukurova Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Rekabet üstünlüğü |
tr_TR |
dc.subject |
Endüstri temelli bakış açısı |
tr_TR |
dc.subject |
Kaynak temelli bakış açısı |
tr_TR |
dc.title |
İşletmelerin rekabet üstünlüğü anlayışlarını etkileyen ögelerin endüstri temelli ve kaynak temelli bakış açısına göre belirlenmesi: Kayseri ilinde bir araştırma |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Çukurova Ünv. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, iktisadi ve idari bilimler fakültesi, işletme bölümü |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
38935 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
20 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
3 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
119 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
144 |
tr_TR |