Sosyal bir ürün olarak topluma pazarlanan hayırseverlik: stratejik hayırseverlik

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Balıkçıoğlu, Betül
dc.contributor.author Karacaoğlu, Korhan
dc.date.accessioned 2021-06-02T07:53:22Z
dc.date.available 2021-06-02T07:53:22Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.citation (APA) Balıkçıoğlu, B , Karacaoğlu, K . (2007). SOSYAL BİR ÜRÜN OLARAK TOPLUMA PAZARLANAN HAYIRSEVERLİK: STRATEJİK HAYIRSEVERLİK . Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi , 9 (2) , 121-141 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/gaziuiibfd/issue/28332/301095 tr_TR
dc.identifier.uri https://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/287503
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1976
dc.description.abstract Bu çalışmada “Philanthropy” kelimesinin Türkçe karşılığı olarak hayırseverlik, birey ve kurumların içinde bulundukları toplumların refah seviyesini yükseltmek amacıyla bağışta bulunmaları anlamında kullanılarak, stratejik hayırseverlik konusu kuramsal düzeyde ele alınmıştır. Hayırseverliğin geleneksel anlamından hareketle, zaman içinde uzun vadeli bir rekabet üstünlüğü aracı olarak stratejik anlamda nasıl kullanıldığı kapsamlı bir şekilde incelenmiş, buradan kurumsal hayırseverlik boyutuna geçiş detaylı bir biçimde ele alınmıştır. Ayrıca kavramın taşıdığı kâr güdüsü nedeniyle, sponsorluk ve neden ilişkili pazarlamadan farklılaştığı noktalar üzerinde durulmuştur. Sponsorluk ve neden ilişkili pazarlamanın, işletme merkezli ve pazarlama biriminin bir fonksiyonu olduğu, buna karşın kurumsal hayırseverliğin toplum merkezli ve tüm çıkar gruplarının sorumluluğunda olduğunun altı çizilmiştir. Kurumsal hayırseverlik faaliyetlerinin, toplumsal yararı gözetmenin ötesinde uzun vadeli kârlılık ve rekabetçi üstünlük yaratmak amacıyla benimsenen bir strateji haline geldiği ve geleneksel anlamdaki kullanımı olan toplumsal yarar merkezli olmaktan uzaklaştığı düşüncesi etrafında eleştirel bir değerlendirmede bulunulmuştur. Sonuç olarak hayırseverlik faaliyetlerinin işletmeler tarafından topluma yarar sağlamanın yanında en az onun kadar veya ondan daha fazla işletmeye yarar sağlamaya dönük olduğu söylenebilir. tr_TR
dc.description.abstract In this study, strategic philanthropy has been discussed on a theoretical level. The transformation process of the traditional philanthropy into strategic philanthropy has also been reviewed in details. Following that, the philanthropy concept has been discussed from a business viewpoint as a "corporate philanthropy". Corporate philanthropy is not only utilized for social reasons but also as a business strategy to increase the long term profit and gain competitive advantage. Furthermore, the differences between strategic philanthropy and other similar marketing tools such as sponsorships and cause related marketing have been underlined. Sponsorships and cause related marketing are business oriented and alternative functions of a marketing department whereas corporate philanthropy is more social related business tool that targets all interest groups. Finally, strategic philanthropy has been criticized because of the fact that it has being used as strategy to gain business advantages rather than serving the community by increasing its social benefits. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Gazi Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Hayırseverlik tr_TR
dc.subject Stratejik hayırseverlik tr_TR
dc.subject Kurumsal hayırseverlik tr_TR
dc.subject Neden ilişkili pazarlama tr_TR
dc.subject Sponsorluk tr_TR
dc.subject Philanthropy tr_TR
dc.subject Strategic philanthropy tr_TR
dc.subject Corporate philanthropy tr_TR
dc.subject Cause-related marketing tr_TR
dc.subject Sponsorship tr_TR
dc.title Sosyal bir ürün olarak topluma pazarlanan hayırseverlik: stratejik hayırseverlik tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, iktisadi ve idari bilimler fakültesi, işletme bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 112170 tr_TR
dc.contributor.authorID 38935 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 121 tr_TR
dc.identifier.endpage 143 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster