Müşteri sadâkatinin kazanılmasında veri tabanlı pazarlamanın kullanımı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çoban, Suzan
dc.date.accessioned 2021-05-31T08:10:13Z
dc.date.available 2021-05-31T08:10:13Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.citation Çoban, S. (2005). Müşteri sadâkatinin kazanılmasında veri tabanlı pazarlamanın kullanımı. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19 (2), 295-307. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1868
dc.description.abstract Bu çalışmada müşteri sadakâti kavramı, işletmeler için önemi ve müşteri sadakâtinin kazanılmasında Veri Tabanlı Pazarlamanın kullanımı tartışılmaktadır. İşletmelerin amaçlarına ulaşabilmeleri, sadece müşterilerin ihtiyaçlarını tatmin ederek değil onlara değer sunarak ve müşteri sadâkati kazanarak sağlanabilir. Bu sonucun verimli ve kârlı bir biçimde elde edilmesinde ise Veri Tabanlı Pazarlama yaklaşımının kullanılması gerekmektedir. Veri Tabanlı Pazarlama, müşteri adaylarının tespiti, müşteri veri tabanının oluşturulması, verilerin analizi, koordineli müşteri iletişimi ve bütünleşik pazarlama yaklaşımından oluşan bir süreçtir. Bu süreç sayesinde bireysel müşteri iletişimleri sağlanmakta, müşteriye özgü ürünüler geliştirilebilmekte ve müşteri sadâkati kazanma yolunda tüm pazarlama faaliyetlerine yön verilebilmektedir. tr_TR
dc.description.abstract Consumer loyalty concept, its important to business and the use of database marketing in gaining consumer loyalty have been discussed in this study. The businesses can obtain their aims not only by providing consumer satisfaction but also by offering value and gaining consumer loyalty. Database marketing approach must be used to obtain an efficient and profitable to this result. Database marketing is a process that consist of determining consumer candidates, composing consumer database, analyzing data, coordinated consumer relationship and integrated marketing approach. Thanks to this process, the individual customer relationships will be provided, specific products for consumers can be enhanced and all marketing activities to gain consumer loyalty will be conducted. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Erciyes Üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Veri tabanlı pazarlama tr_TR
dc.subject Müşteri sadâkati tr_TR
dc.subject Consumer loyalty tr_TR
dc.subject Database marketing tr_TR
dc.title Müşteri sadâkatinin kazanılmasında veri tabanlı pazarlamanın kullanımı tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevsehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, iktisadi ve idari bilimler fakültesi, işletme bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 39280 tr_TR
dc.identifier.volume 19 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 295 tr_TR
dc.identifier.endpage 307 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster