dc.contributor.author |
Çoban, Suzan |
|
dc.date.accessioned |
2021-05-31T08:10:13Z |
|
dc.date.available |
2021-05-31T08:10:13Z |
|
dc.date.issued |
2005 |
|
dc.identifier.citation |
Çoban, S. (2005). Müşteri sadâkatinin kazanılmasında veri tabanlı pazarlamanın kullanımı. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 19 (2), 295-307. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/1868 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmada müşteri sadakâti kavramı, işletmeler için önemi ve müşteri sadakâtinin kazanılmasında Veri Tabanlı Pazarlamanın kullanımı tartışılmaktadır. İşletmelerin
amaçlarına ulaşabilmeleri, sadece müşterilerin ihtiyaçlarını tatmin ederek değil onlara değer sunarak ve müşteri sadâkati kazanarak sağlanabilir. Bu sonucun verimli ve kârlı bir biçimde elde edilmesinde ise Veri Tabanlı Pazarlama yaklaşımının kullanılması gerekmektedir. Veri Tabanlı Pazarlama, müşteri adaylarının tespiti, müşteri veri tabanının oluşturulması, verilerin analizi, koordineli müşteri iletişimi ve bütünleşik pazarlama yaklaşımından oluşan bir süreçtir. Bu süreç sayesinde bireysel müşteri iletişimleri sağlanmakta, müşteriye özgü ürünüler geliştirilebilmekte ve müşteri sadâkati kazanma yolunda tüm pazarlama faaliyetlerine yön verilebilmektedir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Consumer loyalty concept, its important to business and the use of database marketing in gaining consumer loyalty have been discussed in this study. The businesses can
obtain their aims not only by providing consumer satisfaction but also by offering value and
gaining consumer loyalty. Database marketing approach must be used to obtain an efficient
and profitable to this result. Database marketing is a process that consist of determining
consumer candidates, composing consumer database, analyzing data, coordinated consumer relationship and integrated marketing approach. Thanks to this process, the
individual customer relationships will be provided, specific products for consumers can be
enhanced and all marketing activities to gain consumer loyalty will be conducted. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Erciyes Üniversitesi sosyal bilimler enstitüsü |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Veri tabanlı pazarlama |
tr_TR |
dc.subject |
Müşteri sadâkati |
tr_TR |
dc.subject |
Consumer loyalty |
tr_TR |
dc.subject |
Database marketing |
tr_TR |
dc.title |
Müşteri sadâkatinin kazanılmasında veri tabanlı pazarlamanın kullanımı |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevsehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, iktisadi ve idari bilimler fakültesi, işletme bölümü |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
39280 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
19 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
295 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
307 |
tr_TR |