Online platformlarda içerik pazarlama, yeşil ürün ve e-wom etkileşimi: Ampirik bir araştırma

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çoban, Suzan
dc.contributor.author Dündar, Malik
dc.date.accessioned 2021-05-31T07:58:00Z
dc.date.available 2021-05-31T07:58:00Z
dc.date.issued 2020-10-19
dc.identifier.citation Çoban, S. Ve Dündar, M. (2020). Online Platformlarda İçerik Pazarlama, Yeşil Ürün Ve E-Wom Etkileşimi: Ampirik Bir Araştırma. Erciyes Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 57,307-326. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1863
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, online platformlarda yapılan içerik pazarlamasına yönelik tutumun yeşil ürün satın alma davranışı üzerine etkisinde e-wom’un aracı rolünü belirlemektir. Bu doğrultuda geliştirilen anket formu, Google Drive üzerinden online olarak uygulanmış ve 438 adet kullanılabilir anket elde edilmiştir. Araştırmanın amaçları doğrultusunda verilere uygun analiz yöntemleri uygulanmıştır. Bu analizler, değişkenler arası korelasyon, SPSS process’te regresyon analizi ve Sobel testidir. Yapılan korelasyon analizine göre, değişkenler arası orta düzeyde ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Regresyon sonuçlarına göre, öncelikli olarak içerik pazarlamasına yönelik tutumun hem e-wom hem de yeşil ürün satın alma niyeti üzerinde etkisi vardır. İçerik pazarlamasına yönelik tutum ve e-wom birlikte yeşil ürün satın alma davranışını daha fazla açıklamaktadır. Nihai olarak içerik pazarlamasına yönelik tutumun yeşil ürün satın alma davranışına etkisinde e-wom aracı etkisi bulunmaktadır. Bu sonuç, Sobel testi ile onaylanmış ve kısmi aracılık etkisi olduğu saptanmıştır. Kısaca, yeşil ürün ve çevre ile ilgili oluşturulan içeriklerin online ortamda bir marka veya ürün ile ilişkilendirildiğinde yeşil ürün satın alma davranışını etkilemekle birlikte, içerik pazarlaması e-wom ile desteklendiğinde bu etki daha fazla olmaktadır tr_TR
dc.description.abstract The purpose of this study is to determine the mediating role of e-wom in the effect of the attitude towards content marketing made on online platforms on green product purchasing behavior. The questionnaire form developed in this direction was applied online on Google Drive and 438 usable questionnaires were obtained. For the purposes of the research, appropriate analysis methods were applied to the data. These analyzes are correlation between variables, regression analysis in SPSS process and Sobel test. According to the correlation analysis, it was concluded that the variables have a medium level relationship with each other. According to the regression results, the attitude towards content marketing primarily has an impact on both e-wom and green product purchases. Together, the attitude towards content marketing and e-wom further explain the behavior of purchasing green products. Finally, e-wom has an mediator role in the effect of attitude towards content marketing on green product purchasing behavior. This result was confirmed by the sobel test and it was found to have a partial mediating effect. In short, the content created for green products and the environment affects green product purchasing behavior when associated with a brand or product online, but this effect is more when content marketing is supported by e-wom. tr_TR
dc.publisher Erciyes Üniversitesi İ.İ.B.F. tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İçerik pazarlama tr_TR
dc.subject E-wom tr_TR
dc.subject Yeşil ürün satın alma tr_TR
dc.subject Content marketing tr_TR
dc.subject Green product tr_TR
dc.subject SPSS process tr_TR
dc.title Online platformlarda içerik pazarlama, yeşil ürün ve e-wom etkileşimi: Ampirik bir araştırma tr_TR
dc.title.alternative Content marketing on online platforms, green product and e-wom ınteraction: an empirical research tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Erciyes Üniversitesi iktisadi ve idari bilimler fakültesi dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevsehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, iktisadi ve idari bilimler fakültesi, işletme bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 39280 tr_TR
dc.identifier.issue 57 tr_TR
dc.identifier.startpage 307 tr_TR
dc.identifier.endpage 326 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster