İşe adanmışlığın demografik özellikler açısından analizi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kaplan, Metin
dc.contributor.author Şahin Perçin, Nilüfer
dc.contributor.author Özgül Katlav, Eda
dc.date.accessioned 2021-05-27T08:11:01Z
dc.date.available 2021-05-27T08:11:01Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation M. Kaplan, N.Ş. Perçin ve E. Özgül (2017), “İşe Adanmışlığın Demografik Özellikler Açısından Analizi”, 22. Milletlerarası Türk Kooperatifçilik Kongresi Sosyal Ekonomi Ağları: Değişim için İşbirliği, Nevşehir, 5-7 Ekim, pp: 164-166. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1779
dc.description.abstract Rekabetin yoğun bir şekilde yaşanmış olduğu günümüzde işletmelerin rekabet üstünlüğü sağlamalarında rakipler tarafından taklit edilemeyen insan unsurunun önemi her geçen gün artmaktadır. Bu önemin farkına varan işletmeler geçmişteki gibi insanı bir maliyet unsuru olarak değil, yatırım aracı olarak görmeye başlamıştır. Büyük yatırımlar yapılan insan unsurundan maksimum çıktı elde edilmesinde çalışanların kendilerini işe adamaları hem işletme hem de çalışanların amaçlarına ulaşmasında önemli katkılar sağlamaktadır. İşe adanma kavramı, hakkında geliştirilen farklı teorilere de bağlı olarak farklı şekillerde tanımlanmıştır. Kahn (1990) işe adanmayı, “örgüt üyelerinin iş performansları sırasında, fiziksel, bilişsel ve duygusal açıdan kendilerini iş rollerine tamamen vermeleri” olarak tanımlamaktadır. İşe adanmanın fiziksel boyutunu, bireyin iş performansını yerine getirecek fiziksel enerjiye sahip olup olmaması oluştururken, bilişsel boyutta örgüte ilişkin inançlar, liderler ve iş koşulları, duygusal boyutta ise örgüt ya da lidere karşı olan tutumu yer almaktadır (Ertemli,2011). Literatürde işe adanma (work engagement); iş-aile çatışması (Turgut,2011), başarı hedef yönelimleri ve iş özellikleri (Turgut,2013), tükenmişlik (Kara ve Sığrı,2013); Burke vd. (2013) çalışanların işe adanmaya karşı tutumlar gibi değişkenlerle ilişkilendirilmiştir. Ancakyapılan yazın taramasında çalışanların demografik özellikleri açısından işe adanma düzeyleri arasında farklılıklar olup olmadığını inceleyen çalışmalar oldukça sınırlıdır (Banihani, Lewis ve Syed, 2013). Küreselleşme neticesinde farklı kültürlere sahip bireyler aynı işletmede çalışmaya başlamışlardır. Çalışanların kendilerini işe adamaları sonucu yenilikçi fikirler üretmelerini sağlayabilmek için yöneticilerin bu farklılığı fark etmeleri ve bu farklılıklardan yararlanmaları kaçınılmaz hale gelmiştir. Bu bağlamda çalışmanın temel araştırma sorusu şudur: “Otel işletmelerinde çalışanların işe adanmalarında demografik özellikler açısında anlamlı farklılıklar var mı?” Araştırma amacına ulaşabilmek için Nevşehir ilinde bulunan 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde çalışanlardan anket tekniği ile veriler elde edilecektir. Anket formu iki kısımdan oluşacaktır. Birinci kısımda Schaufeli vd. (2006) tarafından geliştirilen işe adanma ölçeği yer alacaktır. İkinci kısımda ise çalışanların cinsiyet, medeni durum, yaş, eğitim durumu gibi demografik özelliklerle ilgili sorular yer alacaktır. Verilerin normal dağılım gösterecek olursa t testi ve ANOVA, normal dağılım göstermezse Mann-Whitney-U ve Kruskall Wallis testleri uygulanacaktır. Araştırma bulguları çerçevesinde literatürdeki araştırma bulguları ile karşılaştırılarak gelecekteki araştırmalara ve işletme yöneticilerine yönelik öneriler sunulacaktır. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to reveal whether the staff employed in four and five star hotels in Nevsehir, Turkey has the significant differences among work engagement in terms of demographic variables or not. The sample of the research covers the employees working in the 4 and 5 star hotels with Tourism Operation Licence. The survey will be used as a data collection method in the research. Work engagement will be measured with 5-point Likert scale (1=strongly decrease, 5=strongly agree) developed by Schaufeli et al. (2006). In the second part of the survey, there will be questions related to the age, marital status, education level, taking the vocational tourism education, position in the hotel. Cronbach Alpha, Kolmogrov-Smirnov, “t” or Mann Whitney U, ANOVA or Kruskall Wallis (according to the K-S test results) tests will be used for examining the variables in line with the research objectives. In addition to the results, some limitations of these findings for theory and practice, and recommendations for the future research directions will be presented. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Türk Kooperatifçilik Kurumu tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject işe adanma, demografik özellikler, turizm işletmeleri, 4 ve 5 yıldızlı otel işletmeleri tr_TR
dc.subject Work engagement tr_TR
dc.subject Demographic variables tr_TR
dc.subject Hotel businesses tr_TR
dc.title İşe adanmışlığın demografik özellikler açısından analizi tr_TR
dc.title.alternative An Analysis Of Work Engagement İn Terms Of Demographic Variables tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal 22. Milletlerarası Türk Kooperatifçilik Kongresi Sosyal Ekonomi Ağları: Değişim için İşbirliği tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı :Bektaş Veli Üniversitesi, İktisadi İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 38845 tr_TR
dc.identifier.volume 5-7 Ekim tr_TR
dc.identifier.issue 5-7 Ekim tr_TR
dc.identifier.startpage 164 tr_TR
dc.identifier.endpage 166 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster