dc.contributor.author |
Bozpolat, Ceylan |
|
dc.date.accessioned |
2021-05-26T11:57:34Z |
|
dc.date.available |
2021-05-26T11:57:34Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
Bozpolat, C. (2017). Mağaza Atmosferinin Tüketici Tercihindeki Önemi. The Journal of Social Science, 2(1), 94-103. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
https://www.researchgate.net/profile/Ceylan-Bozpolat/publication/322584678_Magaza_Atmosferinin_Tuketici_Tercihindeki_Onemi/links/5d2590e6299bf1547ca778ea/Magaza-Atmosferinin-Tueketici-Tercihindeki-Oenemi.pdf |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/1740 |
|
dc.description.abstract |
Modern pazarlama anlayışı paralelinde işletmeler rakiplerine fark atabilmek ve tüketicilerini
etkileyebilmek için çeşitli uygulamalar yapmaktadır. Mal ve hizmetlerin tüketicilere sunulduğu
ortamların, onları etkileyip satın almaya yönlendirecek şekilde dizayn edilmesi bu
uygulamalardan biridir. Tüketiciler mağazaya girdikleri andan itibaren algılamalarını
etkileyebilecek birçok uyarana maruz kalmaktadırlar. Mağaza içindeki görsel, işitsel, dokunma
ve hissetme, koku, tat gibi beş duyu organı aracılığıyla algılanan uyaranlar tüketicilerin mağaza
tercihinde ve satın alma karar sürecinde rol oynamaktadır. Bu kapsamda çalışmada beş duyu
organı dikkate alınarak sınıflandırılmış mağaza atmosferini oluşturan faktörler ele alınarak
incelenmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
In line with modern marketing understanding, firms perform various applications to slam to the competitors and to influence the consumers. Design of environment in which goods and services are presented to consumers through a way influencing them to buy those products is one of these applications. Consumers are exposed to many exhorters that can affect their perception from the moment they enter the store. Perceived stimulus through five sense organs such as visual, auditory, touch and feel, smell, taste in the store play a role in consumers' store choice and purchasing decision process. Within this framework in this study, by considering the five sense organs the factors that constitute the classified store atmosphere were investigated. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/restrictedAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Mağaza atmosferi |
tr_TR |
dc.subject |
Duyusal faktörler |
tr_TR |
dc.subject |
Tüketici tercihi |
tr_TR |
dc.title |
Mağaza atmosferinin tüketici tercihindeki önemi |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The importance of storage atmosphere in consumer preference |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
The Journal of Social Science |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, iktisadi ve idari bilimler fakültesi, finans ve bankacılık bölümü |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
38450 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
94 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
103 |
tr_TR |