dc.contributor.author |
Şimşek, Mehmet Şerif, Özgener, Şevki, İlhan, İbrahim |
|
dc.date.accessioned |
2021-05-26T07:59:33Z |
|
dc.date.available |
2021-05-26T07:59:33Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
Şimşek, M. Ş., Özgener, Ş., İlhan, İ. (2017). Turizm Sektöründe Kadın Girişimciler ve Yöneticiler Açısından Otantik Liderliğin Sosyal Tembellik Üzerindeki Etkileri: Yaşam Tatmininin Düzenleyici Rolü, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, 14 (3), 2017, 88-109. |
tr_TR |
dc.identifier.isbn |
1304-7590 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/1676 |
|
dc.description.abstract |
Araştırmanın amacı, otantik liderliğin sosyal tembellik üzerindeki etkilerini incelemek ve bu
iki değişken arasındaki ilişkide yaşam tatminin düzenleyici rolü oynayıp oynamadığını analiz
etmektir. Bu araştırmanın örneklemini Nevşehir ilinde turizm sektöründeki kadın girişimciler
ve yöneticiler oluşturmaktadır (n=110). Söz konusu örneklemden elde edilen veriler çoklu
regresyon analizi ve düzenleyici değişkenli regresyon analizi yardımıyla analiz edilmiştir.
Araştırma bulgularına göre, otantik liderliğin boyutlarından öz farkındalık ve ilişkisel
şeffaflığın sosyal tembellik üzerinde negatif etkiye sahip olduğu tespit edilmiştir. Bununla
birlikte otantik liderliğin sosyal tembellik üzerinde negatif bir etkiye sahip olduğu
belirlenmiştir. Buna karşın, katılımcılar otantik liderlik ve yaşam tatmini etkileşiminin sosyal
tembellik üzerinde pozitif etkiye sahip olduğunu ileri sürmüşlerdir. Yani, yaşam tatmininin,
otantik liderlik ile sosyal tembellik ilişkisinde düzenleyici rolü oynadığı tespit edilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The purpose of this study is to investigate the moderating role of life satisfaction in
determining the effects of authentic leadership on social loafing in tourism industry. The
sampling consists of women entrepreneurs and managers (n=110) in tourism industry in the
Nevşehir Province, Turkey. Data acquired from mentioned research sampling has been
analyzed by means of the Multiple Regression Analysis and Moderated Regression
Analysis. The findings of the research indicated that the dimensions of self-awareness and
relational transparency of authentic leadership had a negative effect on social loafing.
Similarly, it stated that authentic leadership had a negative effect on social loafing.
Nevertheless, the participants suggested that the interaction of authentic leadership and life
satisfaction had a positive effect on social loafing. Namely, life satisfaction moderated the
relationship between authentic leadership and social loafing. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Otantik liderlik, Sosyal tembellik, Yaşam tatmini ve Turizm sektörü |
tr_TR |
dc.subject |
Authentic leadership |
tr_TR |
dc.subject |
Social loafing |
tr_TR |
dc.subject |
Life satisfaction and Tourism industry. |
tr_TR |
dc.title |
Turizm sektöründe kadın girişimciler ve yöneticiler açısından otantik liderliğin sosyal tembellik üzerindeki etkileri: yaşam tatmininin düzenleyici rolü |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi (SOİD) |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme Bölümü |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
A-5730-2018 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-9290-0596 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
3193 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
14 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
3 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
88 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
109 |
tr_TR |