Bir filozof olarak öğretmen: Öğretmen adayları bakış açısıyla gelecekteki perspektif

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Erginer, Ergin
dc.contributor.author Erginer, Aysun
dc.contributor.author Özer, Selda
dc.date.accessioned 2021-05-24T09:16:41Z
dc.date.available 2021-05-24T09:16:41Z
dc.date.issued 2019-07-03
dc.identifier.citation Erginer E., Erginer A. & Özer S. (2019). Bir filozof olarak öğretmen: Öğretmen adayları bakış açısıyla gelecekteki perspektif. I. Uluslararası Kapadokya Felsefe ve Sosyal Bilimler Kongresi (CAPASS2019), 730-742. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1598
dc.description.abstract Eğitim uygulamaların gelecekte nasıl evrileceği ile ilgili sorgulamalar, alanyazın incelendiğinde, öğretmen davranışları açısından anlam kazanmaktadır. 21. yüzyıl insanının davranış özelikleri paralelinde, gelecekte öğretmen davranışlarının nasıl şekillenebileceği ile ilgili tartışmalar son zamanların en popüler ve ilgi gören konuları arasındadır. Teknolojinin öğretmenin yerini alıp alamayacağı tartışması kısır bir döngü içinde ilerlerken, alanyazında, bilgisayar, data projeksiyon, akıllı tahta ya da robotlar ile beraberinde kullanılabilecek teknoloji destekli eğitim yazılımlarının, öğrenme sürecini zenginleştirebileceği, fakat öğretmenin yerini tutamayacağına dönük kanıtlara rastlanmaktadır. Teknolojinin -yapay zeka çalışmaları da dahil- öğretmenin düşünme ve düşünmeye yönlendirme özelliğinin önüne geçemeyeceği veya yerini tutamayacağına ilişkin kanıtlar, günümüzde öğretmen eğitimi alanında çalışan bilim insanlarını, öğretmenin bunu nasıl yapacağı sorusunu cevaplamaya yönlendirmektedir. Bilişsel psikolojideki gelişmelerin de etkisiyle, eğitimde üst-bilişsel düşünme süreçlerinin (problem çözme, analitik ve sorgulayıcı düşünme, stratejik düşünme, özgün ve yaratıcı düşünme, öğrenmeyi öğrenme yolları üzerinde düşünme, sentezleyici düşünme vb.) kullanılmasının öğretme-öğrenme ortamlarında önemi daha iyi anlaşılmış, alanyazındaki çalışmalar öğretmenin filozofik düşünebilmesi ve bunu çocuklara öğretebilmesine odaklanmıştır. Çalışma, öğretmen adaylarının filozofik düşünmeye sahip olup olmadıkları temel sorgusu üzerine, a) kişilik özellikleri açısından filozofik düşünebilmeye yatkınlıklarına, b) gelecekte filozofik düşünmeyi öğrencilerinin öğrenme sorumlulukları açısından kullanabilmelerine ilişkin olası düşüncelerini incelemektedir. Çalışma, kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılarak ve gönüllülük esası dikkate alınarak bir devlet üniversitesi eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan 3. ve 4. sınıf öğrencileriyle yürütülmüştür. Katılımcıları Sınıf Eğitimi alanında öğrenim görmekte olan öğrenciler arasından 12 kadın ve 8 erkek öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırma, fenomenoloijk bir yaklaşımla desenlenmiştir. Veriler görüşme yöntemiyle toplanıp içerik analizi kullanılarak analiz edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Inquiries about how educational practices will evolve in the future make sense in terms of teachers’ behaviors when the literature is reviewed. In parallel with the behavioral features of people in the 21st century, discussions about how teachers’ behaviors will be shaped in the future have become among the most popular issues and have drawn intensive attention recently. While whether technology can be substituted for the teacher is under discussion in a vicious circle, there is evidence, in the literature, that technology-supported educational software along with computers, data projectors, smart boards or robots can enrich learning processes of students but they cannot be substituted for the teacher. Evidence that technology including artificial intelligence cannot be substituted for or move ahead of the teacher to think and to lead students to think, directs scientists in the field of teacher training to answer the question: “How the teacher will do it?”. Due to the developments in cognitive psychology, the importance of using metacognitive thinking processes (problemsolving, analytic and interrogative thinking, strategic thinking, original and creative thinking, analyzing, synthesizing, evaluating in thinking, and thinking on the ways of learning to learn, etc.) in teaching-learning environments is better understood. Thus, the studies in the literature have focused on the teacher’s ability to think philosophically and to teach it to children.The study draws attention to the basic question of whether prospective teachers think philosophically. The study has investigated the opinions of prospective teachers about their ability a) to think philosophically in terms of personality traits, and b) to use their ability to think philosophically in the future along with taking their students’ learning responsibilities. The study has been carried out with junior and senior students who are studying at a faculty of education at a state university. Volunteerism has been taken into account in participation. The study group has included 12 female and 8 male prospective teachers studying at primary education teaching programs. The study has designed phenomenologically. Data has been collected via interview technique and analyzed using content analysis. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Gelecek, öğretmen eğitimi, felsefe, filozof, analitik/felsefi düşünme tr_TR
dc.subject Teacher training, philosophy, philosopher, analytic thinking/thinking philosophically. tr_TR
dc.title Bir filozof olarak öğretmen: Öğretmen adayları bakış açısıyla gelecekteki perspektif tr_TR
dc.title.alternative The teacher as a philosopher: Future perspectives of prospective teachers tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal . Uluslararası Kapadokya Felsefe ve Sosyal Bilimler Kongresi (CAPASS2019) tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 25874 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-2648-9150 tr_TR
dc.identifier.startpage 730 tr_TR
dc.identifier.endpage 742 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster