Yabancı dil öğretiminde/öğreniminde okuma salonunun kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri.

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özer, Selda
dc.date.accessioned 2021-05-24T08:33:05Z
dc.date.available 2021-05-24T08:33:05Z
dc.date.issued 2017-12
dc.identifier.citation Özer S. (2017). Yabancı dil öğretiminde/öğreniminde okuma salonunun kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri. II. INES International Academic Research Congress, 87-96. tr_TR
dc.identifier.isbn 978-605-196-095-1
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1583
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu bünyesinde oluşturulan okuma salonunun kullanımına ilişkin öğrenci görüşlerini ortaya koymaktır. Bu çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni ve görüşme tekniği kullanılmıştır. Çalışmada, evren ve örneklem belirleme yöntemi kullanılmamış, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Öğrencilerin okuma salonunu kullanmaları, örneklem ölçütü olarak belirlenmiş ve Yabancı Diller Yüksekokulu’nda zorunlu ve seçmeli hazırlık programına devam eden ve okuma salonunu kullanan öğrenciler çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmada veriler, araştırmacı tarafından geliştirilen “Standartlaştırılmış Açık Uçlu Görüşme Formu” ile toplanmıştır. Verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırma sonunda, okuma salonunu kullanan öğrencilerin çoğunluğunun kız, 18-19 yaşında ve İngilizce Öğretmenliği bölümüne kayıtlı hazırlık sınıfı öğrencileri olduğu görülmüştür. Öğrencilerin büyük bir kısmı, okuma salonunu sadece haftada bir kez, yarım saat ile bir saat arasında ve kitap okumak amacıyla kullanmaktadırlar. Öğrencilerin okuma salonunu kullanmaları İngilizce öğrenmelerini olumlu yönde etkilemiş ve bu etki en çok kelime dağarcığı, okuduğunu anlama ve okuma hızı konularında kendini göstermiştir. Bununla birlikte, okuma salonunu kullanmaları öğrencilerin derslere daha aktif katılmalarını sağlamış ve notlarının yükselmesinde etkili olmuştur. Öğrencilerin çoğu, okuma salonunu kullanırken herhangi bir sorun yaşamamışlardır. Öğrenciler, okuma salonunun olmaması durumunda özellikle kitap temini konusunda sorun yaşayacaklarını düşünmektedirler. tr_TR
dc.description.abstract The aim of the study is explore students’ opinions about their use of the reading room within the School of Foreign Languages at Nevşehir Hacı Bektaş Veli University. Qualitative research method was used in the study. Case study design and interview technique were applied. Criterion sampling method, one of the purposive sampling methods, was used. The criterion was students’ use of the reading room. Study group included students who study prep classes within the School of Foreign Languages and make use of the reading room. The data were collected via “Standardized Open-ended Interview Form” developed by the researcher for the study. The data were analyzed descriptively. The findings of the study revealed that most of the students who made use of the reading room were female, aged between 18 and 19, and enrolled in the department of English Language Teaching. A large number of students made use of the reading room once a week, between half and an hour and an hour, and in order to read books. Most students expressed that their use of the reading room influenced learning English in general and vocabulary building, reading comprehension and reading speed in particular. In addition, students participated in classes more actively and they got higher marks due to their use of the reading room. Most students did not experience any problems about the reading room. Students stated that they would have problems about finding and getting books if there were not a reading room within the School of Foreign Languages. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Yabancı dil öğretimi/öğrenimi, İngilizce, okuma salonu. tr_TR
dc.subject Foreign language teaching/learning, English, reading room tr_TR
dc.title Yabancı dil öğretiminde/öğreniminde okuma salonunun kullanımına ilişkin öğrenci görüşleri. tr_TR
dc.title.alternative Students’ opinions about use of reading room in foreign language teaching/learning tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal II. INES International Academic Research Congress tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 25874 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-2648-9150 tr_TR
dc.identifier.startpage 87 tr_TR
dc.identifier.endpage 96 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster