dc.contributor.author |
Özer, Selda |
|
dc.date.accessioned |
2021-05-24T08:25:37Z |
|
dc.date.available |
2021-05-24T08:25:37Z |
|
dc.date.issued |
2017-09 |
|
dc.identifier.citation |
Özer S. (2017). Turizm İşletmeciliği birinci sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik görüşleri. 1. Uluslararası İpekyolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu, 524-537. |
tr_TR |
dc.identifier.isbn |
978-605-67701-1-1 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/1579 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışmanın amacı, Turizm İşletmeciliği bölümü birinci sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine
ilişkin görüşlerini belirlemektir. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni ve
görüşme tekniği kullanılmıştır. Çalışmada, amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum
örneklemesi tercih edilmiştir. Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Turizm Fakültesi Turizm
İşletmeciliği bölümünde 2016-2017 bahar yarıyılında İngilizce II dersini alan tüm öğrenciler çalışma
grubuna dâhil edilmiş ve çalışmada gönüllük esası dikkate alınmıştır. Araştırmada veriler, araştırmacı
tarafından geliştirilen “Standartlaştırılmış Açık Uçlu Görüşme Formu” ile toplanmıştır. Verilerin
analizinde betimsel analiz yönteminden faydalanılmıştır. Analizler sonunda, öğrencilerin dersin
işlenişini “iyi” ve “güzel” sıfatlarıyla tanımladıkları ve derslerde okutmanın sürekli öğrencilerle iletişim
halinde olduğu ve öğrencilerin sıkılmadıkları anlaşılmıştır. Öğrencilerin sınıf ortamına ilişkin
görüşlerinin, okutmana, okutman-öğrenci ilişkisine, öğrenci-öğrenci ilişkisine ve genel sınıf
atmosferine ilişkin görüşler temaları altında toplandığı görülmüştür. Okutman, “derse katılımı teşvik
eden”, “tüm öğrencilere söz hakkı tanıyan” ve “tarafsız/adil”; okutman-öğrenci ilişkisi, “çok iyi”, “sevgi
ve saygı çerçevesinde” ve “samimi”; öğrenci-öğrenci ilişkisi, “iyi”, ve “sorunsuz/normal” ve son olarak
genel sınıf atmosferi “iyi”, “eğlenceli”, “güzel” olarak betimlenmiştir. Derste yapılan etkinliklerin
öğrencilerin İngilizce dersindeki genel başarılarını arttırdığı, telaffuzlarını, kelime hazinelerini,
konuşma, dinleme-anlama, okuma/okuduğunu anlama ve yazma becerilerini geliştirdiği ortaya
çıkmıştır. Değerlendirme yöntemleriyle ilgili olarak, öğrenciler konuşma sınavlarının turizm bölümü
için iyi/gerekli bir uygulama olduğunu, verilen ödevlerin tekrar yaparak konuları pekiştirmelerini
sağladığını ve değerlendirmelerin (yazılı sınav-konuşma sınavı-ödev) adil olduğunu düşünmektedirler. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
The aim of the study is to determine opinions of freshmen studying Tourism Management about
English language course. Qualitative research method was used in the study. Case study design and
interview technique were applied. Convenience sampling method, one of the purposive sampling
methods, was used. Study group included all students majoring tourism management at Faculty of
Tourism at Nevsehir Hacı Bektas Veli University and taking English Language II. Students participated
in the study voluntarily. The data were collected via “Standardized Open-ended Interview Form”
developed by the researcher for the study.The data were analyzed descriptively. The findings of the
study revealed that most of the students defined the course “good” and “fine”, that the instructor was
always in touch with the students and that the students did not get bored during the course. Students’
opinions about classroom setting were divided into four categories as about the instructor, about
instructor-student relationship, about student-student relationship and about classroom atmosphere. The
instructor was described as “encouraging students to participate in the course”, “giving all students
chances to talk in the course”, and “neutral/fair”. Instructor-student relationship was defined as “very
good”, “in love and respect”, and “sincere”. Student-student relationship was depicted as “good” and
“smooth/typical”. Classroom atmosphere was identified as “good”, “enjoyable” and “fine”. The findings
ascertained that activities used in the course enhanced students’ overall success in the course, their
pronunciation, vocabulary, speaking, listening comprehension, reading/reading comprehension and
writing skills. Students expressed that speaking exams were good/necessary for their department, assignments and homework helped them to revise and reinforce, evaluation methods (midterm-final
exam-speaking-assignment) were fair. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Turizm İşletmeciliği, İngilizce dersi, öğrenci görüşleri |
tr_TR |
dc.subject |
Tourism Management, English language course, students’ opinions |
tr_TR |
dc.title |
Turizm İşletmeciliği birinci sınıf öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik görüşleri |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Opinions of freshmen studying Tourism Management about English language course |
tr_TR |
dc.type |
conferenceObject |
tr_TR |
dc.relation.journal |
1. Uluslararası İpekyolu Akademik Çalışmalar Sempozyumu |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi, Yabancı Diller Yüksekokulu, Yabancı Diller Bölümü |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
25874 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-2648-9150 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
524 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
537 |
tr_TR |