Öğretmen adaylarının Covid-19 nedeniyle sunulan uzaktan eğitime ilişkin görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özer, Selda
dc.contributor.author Turan, Emine Zehra
dc.date.accessioned 2021-05-21T07:42:30Z
dc.date.available 2021-05-21T07:42:30Z
dc.date.issued 2021-04-30
dc.identifier.citation Özer, S. & Turan, E. Z. (2021). Öğretmen adaylarının Covid-19 nedeniyle sunulan uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies - Education, 16(2), 1049-1068. https://dx.doi.org/10.47423/TurkishStudies.48147 (PDF) Öğretmen Adaylarının Covid-19 Nedeniyle Sunulan Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. Available from: https://www.researchgate.net/publication/351357523_Ogretmen_Adaylarinin_Covid-19_Nedeniyle_Sunulan_Uzaktan_Egitime_Iliskin_Gorusleri [accessed May 18 2021]. tr_TR
dc.identifier.uri https://www.researchgate.net/publication/351357523_Ogretmen_Adaylarinin_Covid-19_Nedeniyle_Sunulan_Uzaktan_Egitime_Iliskin_Gorusleri
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1548
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının COVID-19 nedeniyle sunulan uzaktan eğitime ilişkin görüşlerini belirlemektir. Çalışmada, nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni ve görüşme tekniği, amaçlı örnekleme yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum örneklemesi kullanılmıştır. Çalışma grubunu Türkiye’de bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim gören ve yine aynı üniversitede farklı fakültelerde öğrenimlerine devam ederken formasyon eğitimi alan öğretmen adayları oluşturmaktadır. Araştırmada veriler görüşme formu kullanılarak internet ortamında toplanmış ve betimsel olarak analiz edilmiştir. Bu çalışma, Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Etik Kurulu’nun 14 Mayıs 2020 tarihli ve 2020.11.107 sayılı kararına göre yürütülmüştür. Araştırma sonunda, öğretmen adaylarının uzaktan eğitimden en büyük beklentilerinin derslerin temel yeterlik düzeyinde verilmesi ve böylece derslerden kopmadan eğitimin verimli geçmesi olduğu sonucuna varılmıştır. Öğretmen adaylarının büyük çoğunluğunun uzaktan eğitim hakkında daha önceden bilgi ve deneyim sahibi olmadığı ortaya çıkmıştır. Öğretmen adayları derslerin sonradan tekrar ve istedikleri yerden (okula gitmek zorunda kalmadan) izlenmesini uzaktan eğitimin en olumlu, samimi bir ortamdan uzak olmasını ise en olumsuz yanı olarak değerlendirmişlerdir. Öğretmen adaylarına göre, teorik dersler uzaktan eğitimle verilebilir fakat staj ve laboratuvar gibi uygulamalı dersler uzaktan eğitim ile verilemez. Öğretmen adaylarının büyük çoğunluğu uzaktan eğitimin motivasyon, öz-denetim, sınıf içi etkileşim ve eğitimin kalitesini olumsuz yönde etkilediğini ifade ederek uzaktan eğitimin çalışma alışkanlıklarına da uygun olmadığını belirtmişlerdir. Son olarak, öğretmen adayları tercihlerinin sırasıyla yüz yüze eğitim, harmanlanmış eğitim ve uzaktan eğitim olduğunu ve öğretmen olduklarında uzaktan eğitim kullanmak istemediklerini ifade etmişlerdir. tr_TR
dc.publisher Turkish Studies - Educational Sciences tr_TR
dc.relation.isversionof 10.47423/TurkishStudies.48147 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Eğitim bilimleri, COVID-19, uzaktan eğitim, öğretmen adayları, görüşler. tr_TR
dc.subject Educational sciences tr_TR
dc.subject COVID-19 tr_TR
dc.subject Distance education tr_TR
dc.subject Prospective teachers tr_TR
dc.title Öğretmen adaylarının Covid-19 nedeniyle sunulan uzaktan eğitime ilişkin görüşleri tr_TR
dc.title.alternative Opinions of Prospective Teachers About Distance Education Due to Covid-19 tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Turkish Studies - Educational Sciences tr_TR
dc.contributor.department Yabancı Diller Meslek Yüksekokulu, İlahiyat Fakültesi, İlköğretim DKAB Öğretmenliği tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0001-5635-0032 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003-2648-9150 tr_TR
dc.identifier.volume 16 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 1049 tr_TR
dc.identifier.endpage 1068 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster