Konaklama işletmelerinde kurumsallaşmanın örgütsel yenilik açısından stratejik rolü

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özkoç, Aziz Gökhan
dc.contributor.author Kemer, Ebru
dc.date.accessioned 2021-05-20T12:15:31Z
dc.date.available 2021-05-20T12:15:31Z
dc.date.issued 2017-03-01
dc.identifier.citation Özkoç, A. G., & Kemer, E. (2017). Konaklama İşletmelerinde Kurumsallaşmanın Örgütsel Yenilik Açısından Stratejik Rolü. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 16(2), 568–578 tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1532
dc.description.abstract The objective of this study is to determine the factors for institutionalization that affect approaches of organizational innovation for upper methods in the accommodation enterprises. A questionare form which is designed to obtain statistical data in context with the research has been conducted on the higher rank of managers on duty who work at accomodation enterprises with 3, 4 or 5 stars of quality, in the province of Nevşehir, Turkey. After the numerical data that was obtained in the end of correlational and regressional analyses was studied, it was found that there are positive relations between organisational innovation and institutionalization factors. Additionally, as for the description of the factors that constitute the institutionalization for organisational innovation, there was no any meaningful effect found by parameters of objectivity and neutrality, and transparency. However, as for the parameter of formallization and professionalization, a highly positive and meaningful effect was determined. As a result, it is proposed that higher managements of enterprises should have a frame of action with a formally-established and professional perspective before realizing their organisational innovation objectives tr_TR
dc.description.abstract Bu çalışma ile konaklama işletmelerinde üst yönetimlerin örgütsel yenilik yönelimlerine etki eden kurumsallaşma unsurlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında nicel veri elde etmek amacıyla oluşturulan anket formu, Nevşehir İli’nde faaliyet gösteren 3,4 ve 5 yıldızlı konaklama işletmelerinde görev yapan üst düzey yöneticilere uygulanmıştır. Yapılan korelasyon ve regresyon analizleri sonucu elde edilen sayısal veriler incelendiğinde; örgütsel yenilik ile kurumsallaşma unsurları arasında pozitif yönlü ilişkiler saptanmış olup, örgütsel yeniliğin açıklanmasında kurumsallaşmayı oluşturan unsurlardan nesnellik ve tarafsızlık ile şeffaflık boyutlarının herhangi bir anlamlı etkisi belirlenemezken, formalleşme ve profesyonelleşme boyutunun yüksek düzeyde pozitif yönlü anlamlı etkisi tespit edilmiştir. Sonuç olarak üst yönetimlerin, örgütsel yenilik hedeflerini gerçekleşmeden önce, formalleşmiş ve profesyonel bir kurumsal çerçeve dahilinde hareket etmeleri gerektiği önerilmektedir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.21547/jss.296231 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Kurumsallaşma, Örgütsel Yenilik, Konaklama İşletmeleri tr_TR
dc.subject Institutionalization tr_TR
dc.subject Organisational Innovation tr_TR
dc.subject Accommodation enterprises tr_TR
dc.title Konaklama işletmelerinde kurumsallaşmanın örgütsel yenilik açısından stratejik rolü tr_TR
dc.title.alternative The Strategic Role of Institutionalization for Accommodation Enterprises in Terms of Organizational Innovation tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Gaziantep University Journal of Social Sciences tr_TR
dc.contributor.authorID 111160 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000 0001 8420 8228 tr_TR
dc.contributor.authorID 232357 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-7620-6297 tr_TR
dc.identifier.volume 16 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 568 tr_TR
dc.identifier.endpage 578 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster