Ortaöğretim felsefe grubu dersleri (sosyoloji, psikoloji, mantık) mevcut öğretim programlarında Türk bilim insanları: sorunlar ve çözüm önerileri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Manav, Faruk
dc.date.accessioned 2021-05-04T13:20:20Z
dc.date.available 2021-05-04T13:20:20Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Manav, Faruk. (2016). Ortaöğretim Felsefe Grubu Dersleri (Sosyoloji, Psikoloji, Mantık) Mevcut Öğretim Programlarında Türk Bilim İnsanları Sorunlar ve Çözüm Önerileri. Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi, 3(9), 174-184. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1358
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, 2016-2017 itibarıyla uygulanmakta olan felsefe grubu dersleri (sosyoloji,psikoloji ve mantık) öğretim programlarında bu derslerin bilim alanlarına katkı sağlamış Türk bilim insanlarına yer verilip verilmediğini tespit etmektir. Bu kapsamda, üç derse ait olan öğretim programları incelenmiştir. Yapılan incelemede, sosyoloji ve psikoloji derslerine ait olan öğretim programlarında, yalnızca ilk ünitelerde kısa bir tanıtımın yapıldığı, mantık dersi öğretim programında ise hiçbir şekilde tanıtımın yapılmadığı görülmüştür. Derslerin öğretim programlarına göre hazırlanan ders kitaplarına da bu tablonun büyük ölçüde yansıdığı görülmüştür. Genel olarak üç programda da Türk bilim insanlarının yeterince tanıtılmadığı yargısına ulaşılmış ve programlardaki sorunlara çözüm önerisi olarak yapılması gerekenler ve hangi bilim insanlarına neden yer verilmesi gerektiği ayrıntılı olarak açıklanmıştır. İlgili öğretim programlarında önerilen düzenlemeler yapıldığında programların daha ilgi çekici, kültürel mirası aktarılmasına yardımcı, öğrencide alana karşı aidiyet oluşturma niteliklerine sahip olacağı düşünülmektedir. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.relation.isversionof 10.16991/INESJOURNAL.1305 tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Felsefe grubu, sosyoloji, psikoloji, mantık, Türk bilim insanları tr_TR
dc.title Ortaöğretim felsefe grubu dersleri (sosyoloji, psikoloji, mantık) mevcut öğretim programlarında Türk bilim insanları: sorunlar ve çözüm önerileri tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Felsefe Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 33291 tr_TR
dc.identifier.volume 3 tr_TR
dc.identifier.issue 9 tr_TR
dc.identifier.startpage 174 tr_TR
dc.identifier.endpage 184 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster