İKMEP değerlendirmesi: biyomedikal cihaz teknolojileri programı

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Çiçek, Serdar
dc.contributor.author Keven, Gökhan
dc.date.accessioned 2021-04-20T15:13:56Z
dc.date.available 2021-04-20T15:13:56Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.citation S. ÇİÇEK and G. KEVEN, “İKMEP Değerlendirmesi Biyomedikal Cihaz Teknolojileri Programı,” presented at the Ulusal Meslek Yüksekokulları Çalıştayı ve Öğrenci Sempozyumu, NEVŞEHİR, 2012. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1321
dc.description.abstract Bu çalışmada, Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) ve Yükseköğretim Kurulu (YÖK) işbirliği ile meslek yüksekokullarına yönelik olarak başlatılan “İnsan Kaynaklarının Mesleki Eğitim Yoluyla Geliştirilmesi Projesi (İKMEP)” ve İKMEP kapsamında hazırlanan öğretim programlarından “Biyomedikal Cihaz Teknolojileri” programı incelenmiştir. Öğretim programı; zorunlu, mesleki, seçmeli dersler ve içerikleri, derslerin haftalık süreleri, derslerin pratik çalışmalarının uygulanabilirlik düzeyi, yatay ve dikey geçiş için uygunluk durumları ve öğretim elemanı yeterliliği gibi kriterler, programın belirlenmiş yeterlilik tablosu da dikkate alınarak değerlendirilmiştir. Değerlendirme sonucunda, İKMEP kapsamında hazırlanan Biyomedikal Cihaz Teknolojileri öğretim programının tekniker düzeyinde bölümün gerektirdiği temel elektronik/bilgisayar dersleri tam olarak içermediği, birçok dersin tek bir ders adı altında birleştirilebileceği, biyomedikal cihazlar ile ilgili derslerin uygulama kısımlarının işlenmesinin çok güç olduğu ve yatay/dikey geçiş için gerekli zorunlu derslerin yetersizliği/belirsizliği sonuçlarına varılmıştır. Yapılan değerlendirmeler için çeşitli öneriler sunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract In this study, we were examined that “Human Resources Development through Vocational Education and Training Project (HRD-VET) in cooperation with The Council of Higher Education and Ministry of National Education for vocational schools and “Biomedical Equipment Technology” program which prepared under HRD-VET. The curriculum were determined taking into consideration the qualification table and criteria such as compulsory-vocational-elective courses and contents, course hours per week, the applicability level of practical work of the courses, eligibility conditions for transfers and the adequacy of the instructor. The following conclusions have reached as a result of evaluation: “Biomedical Equipment Technology” program which prepared under HRD-VET do not contain required basic electronic/computer courses for technician level, many lessons can be combined under a single course, processing of applications of the courses for biomedical devices is very difficult, the compulsory courses are insufficient/uncertain for transfers. For the evaluations, several recommendations are presented. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacıbektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject İKMEP tr_TR
dc.subject MEGEP tr_TR
dc.subject Biyomedikal Cihaz Teknolojileri tr_TR
dc.subject Eğitim tr_TR
dc.subject HRD-VET tr_TR
dc.subject SVET tr_TR
dc.subject Biomedical Equipment Technology tr_TR
dc.subject Education tr_TR
dc.title İKMEP değerlendirmesi: biyomedikal cihaz teknolojileri programı tr_TR
dc.type conferenceObject tr_TR
dc.relation.journal Ulusal Meslek Yüksekokulları Çalıştayı ve Öğrenci Sempozyumu – UMÇÖS 2012 tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacıbektaş Veli Üniversitesi, Hacıbektaş Meslek Yüksekokulu, Elektronik ve Otomasyon Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 33672 tr_TR
dc.identifier.startpage 56 tr_TR
dc.identifier.endpage 62 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster