Felsefe grubu öğretmeni adaylarının yapılandırmacılığa ilişkin bilişsel farkındalık düzeyleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Manav, Faruk
dc.date.accessioned 2021-04-15T19:52:12Z
dc.date.available 2021-04-15T19:52:12Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Manav, Faruk. (2016). Felsefe Grubu Ögretmeni Adaylarının Yapılandırmacılıga Iliskin Bilissel Farkındalık Düzeyleri. Igdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 5(10), 169-188. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1277
dc.description.abstract Bu çalışmada felsefe grubu öğretmen adaylarının yapı-landırmacılığa ilişkin bilişsel farkındalık düzeylerinin belir-lenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda çalışmada Yeşilyurt (2013) tarafından geliştirilen “Yapılandırmacı öğ-renme kuramına ilişkin bilişsel farkındalık ölçeği” kullanıl-mıştır. Araştırma 95 felsefe grubu öğretmeni adayına uygu-lanmıştır. Çalışma tarama tipinde bir araştırmadır. Elde edi-len veriler SPSS programı kullanılarak analiz edilmiş ve yo-rumlanmıştır. Uygulanan veri toplama aracının güvenirliği Cronbach alfa katsayısı .916 olarak bulunmuştur. Verilerin analizinde ölçekte yer alan faktörlere ilişkin verilen cevapla-rın ortalamaları ve ölçeğin genel ortalaması dikkate alınmış-tır. Çalışmada öğretmen adaylarının yapılandırmacılığa iliş-kin bilişsel farkındalık düzeyleri, 3.41-4.20 aralığında yani, ‘oldukça farkındayım’ şeklinde bulunmuştur. Çalışmanın sonunda, elde edilen bulgular literatürde yer alan felsefe grubu öğretmenleri ile ilgili çalışmalar ile tartışılmıştır. Son olarak felsefe grubu öğretmeni adaylarının eğitimlerinde dikkat edilmesi gereken noktalar öneri olarak sunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract In this study, it is aimed to determine the levels of metacognition about constructivism of philosophy group teacher candidates’. In accordance with this aim, “scale of metacognition about constructivist learning theory” which was developed by Yeşilyurt (2013) was used in this study. The research was applied on 95 philosophy group teacher candidates. Study is a research in type of survey. Collected datas were analyzed and interpreted by using SPSS programme. The Cronbach alpha coefficient of reliability of the scale that applied was found .916. Means of the items about the factors in the scale and general mean of the scale was considered in analyzing the datas. In the study, the levels on metacognition about constructivism of philosophy group teacher candidates’ was found in the range of 3.41- 4.20 meanly ‘I am quite aware’. At the end of the study collected findings were discussed with the studies about philosophy group teachers in the related literature. Finally, the points that must be considered in training of philosophy group teacher candidates were presented as proposals. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Felsefe grubu eğitimi, felsefe grubu öğ-retmen adayları, bilişsel farkındalık, yapılandırmacılık tr_TR
dc.subject Philosophy group education, philosophy group teacher candidates, metacognition, constructivism. tr_TR
dc.title Felsefe grubu öğretmeni adaylarının yapılandırmacılığa ilişkin bilişsel farkındalık düzeyleri tr_TR
dc.title.alternative The Levels of Metaconition About Constructivism of Philosophy Group Teacher Candidates tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Iğdır Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi tr_TR
dc.contributor.department Felsefe Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 33291 tr_TR
dc.identifier.issue 10 tr_TR
dc.identifier.startpage 169 tr_TR
dc.identifier.endpage 188 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster