Felsefe ve estetik dersleri 2009 öğretim programları üzerine: değer-duyuşsal alan kazanımı-değerler eğitimi ilişkisi

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Manav, Faruk
dc.date.accessioned 2021-04-15T19:50:31Z
dc.date.available 2021-04-15T19:50:31Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Manav, Faruk. (2016). Felsefe ve Estetik Dersleri 2009 Ögretim Programları Üzerine Deger Duyussal Alan Kazanımı Degerler Egitimi Iliskisi. Gazi Üniversitesi Gazi Egitim Fakültesi Dergisi, 36(1), 175-193. tr_TR
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1276
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı ortaöğretim felsefe ve estetik derslerinin öğretim programlarını değer-duyuşsal alan kazanımları ilişkisi bağlamında incelemek ve bu derslerin değerler eğitimi ile olan ilişkisini ortaya koymaktır. Bu kapsamda bu çalışmada, 2009 yılında geliştirilen ortaöğretim felsefe ve estetik derslerinin öğretim programlarının kazanımları, değer ve duyuş ilişkisinden hareketle değerlerle ilişkili olan duyuşsal alan kazanımları bağlamında incelenmiştir. Çalışmada felsefe öğretim programında 9 duyuşsal kazanımın bulunduğu ve bu kazanımların herhangi bir değeri kazandırmaktan uzak olduğu görülmüştür. Estetik öğretim programında, bazı değerlere yer verilmesine rağmen herhangi bir duyuşsal kazanımın olmadığı görülmüştür. Çalışmanın sonucunda, bu dersleri değerler eğitiminde daha etkin hale getirebilmek için bazı çözüm önerileri sunulmuştur. tr_TR
dc.description.abstract This study aims to examine the curriculum of philosophy and aesthetics courses at secondary education with respect to their relation with value/affective domain attainments and to demonstrate the relation of these courses to values education. For this purpose, the study investigated the attainments of the curriculum of philosophy and aesthetics in secondary education developed in 2009 in the framework of affective domain attainments, which are related with values. It was observed in the study that thecurriculum of philosophy included 9 affective attainments and that these attainments are far from providing the attainment of any value. It was also observed that while the curriculum of aesthetics includes some values, it does not provide any affective attainment. In consequence of the study, some solutions were suggested for making these courses more efficient in values education. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Değerler Eğitimi, Felsefe Öğretimi, Felsefe Öğretim Programı, Estetik Öğretim Programı, Duyuşsal Alan Kazanımları tr_TR
dc.subject Values Education, Teaching Philosophy, Philosophy Curriculum, Aesthetics Curriculum, Affective Domain Attainments tr_TR
dc.title Felsefe ve estetik dersleri 2009 öğretim programları üzerine: değer-duyuşsal alan kazanımı-değerler eğitimi ilişkisi tr_TR
dc.title.alternative On the 2009 Curricula of Philosophy and Aesthetics Courses: The Relation Between Value-Affective Domain Attainment-Values Education tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal GEFAD tr_TR
dc.contributor.department Felsefe Bölümü tr_TR
dc.contributor.authorID 33291 tr_TR
dc.identifier.volume 36 tr_TR
dc.identifier.issue 1 tr_TR
dc.identifier.startpage 175 tr_TR
dc.identifier.endpage 193 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster