dc.contributor.author |
Manav, Faruk |
|
dc.contributor.author |
Yaşaroğlu, Cihat |
|
dc.date.accessioned |
2021-04-15T19:48:24Z |
|
dc.date.available |
2021-04-15T19:48:24Z |
|
dc.date.issued |
2015 |
|
dc.identifier.citation |
Yaşaroğlu, Cihat ve Manav, Faruk. (2015). Ögretim Programına Baglılık Ölçegi Geçerlik ve
Güvenirlik Çalısması. Uluslararası Egitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 247-258. |
tr_TR |
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/1275 |
|
dc.description.abstract |
Bu çalışma, öğretmenlerin öğretim programına bağlılık derecelerini belirlemek için kullanılabilecek bir ölçek geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmanın evrenini Bingöl merkez ilçede görev yapan tüm öğretmenler oluşturmaktadır. Tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılarak 167 öğretmene ulaşılmıştır. Ölçek geliştirme sürecinde öncelikle literatür taraması yapılarak madde havuzu oluşturulmuştur. 34 maddeden oluşan taslak formun uzman görüşleri alındıktan sonra öğretmenlerden oluşan bir hakem grubu tarafından
değerlendirilmesi sağlanmıştır. Uzman dönütleri de alındıktan sonra yarı yarıya olumlu ve olumsuz olarak yazılan maddeler çoğaltılmış ve uygulanmıştır. Uygulamadan sonra, ölçeğin geçerlik ve güvenirliği için sırası ile madde-toplam korelasyonu, açımlayıcı faktör analizi yapılarak yük değeri .32’den az olan maddeler ölçekten atılmıştır. Faktör analizi sonuçlarına göre madde yük değerleri .355 - .757 arasında değişen 20 maddeden oluşan tek faktörlü ölçeğin Cronbach alpha iç tutarlılık katsayısı ise .892 olarak hesaplanmıştır. Tek faktörlü yapı, toplam varyansın % 35.815’ini açıklamaktadır. Araştırmanın sonucuna
göre geçerli ve güvenilir, likert tipi bir ölçek geliştirilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
This study was conducted to develop a scale for determining teachers’ degrees of fidelity to curriculum.
The population of the study was made up of all the teachers working in the central district of Bingöl. 167
teachers were included in the study through the use of random sampling method. In the scale development
process, after literature review a pool of items was created firstly. After expert opinions of draft form that consisting of 34 items, the form was evaluated by a referee team which was made up of teachers. After
the experts’ feedback were received, the items, half of which were written as positive and the other half of
which were negative, were copied and applied. For the validity and reliability of the scale, item-total
correlation and exploratory factor analyses were made respectively, and items with a load value of less
than .32 were omitted from the scale. According to the results of the factor analysis, the load values of the
20 items varied between .355 and .757, and Cronbach alpha internal consistency coefficient of the singlefactor scale was calculated to be .892. The single factor structure explains 35.815% of the total variance.
According to the result of the study, a valid and reliable Likert-type scale was developed. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.relation.isversionof |
10.16991/INESJOURNAL.60 |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Öğretim programı, bağlılık, öğretim programına bağlılık ölçeği |
tr_TR |
dc.subject |
Curriculum |
tr_TR |
dc.subject |
Fidelity |
tr_TR |
dc.subject |
Curriculum fidelity scale |
tr_TR |
dc.title |
Öğretim programına bağlılık ölçeği: geçerlik ve güvenirlik çalışması |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Curriculum fidelity scale: the study of validity & reliability |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Uluslararası Eğitim Bilimleri Dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Felsefe Bölümü |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
33291 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
4 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
247 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
258 |
tr_TR |