dc.contributor.author |
Aslan, Osman |
|
dc.contributor.author |
Yılar, Ömer |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-22T09:16:28Z |
|
dc.date.available |
2021-03-22T09:16:28Z |
|
dc.date.issued |
2019-07-24 |
|
dc.identifier.issn |
2149-3871 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/1201 |
|
dc.description.abstract |
Tarihi süreç içerisinde geleneksel insanın yaşam biçimi değişmiş, teknolojik ilerlemelerle farklı bir tarza bürünmüştür. Halk bilimi ile birlikte toplumların gelenekleri, görenekleri, yaşam biçimleri, insana özgü bütün davranışları kayıt altına alınmış ve geleceğe aktarılması sağlanmıştır. Kayıt altına alınan bu değerlerin çocuklara hitap edebilecek düzeye getirilmesi ise çizgi filmler ile imkân bulmuştur. Toplumlar, halk bilimi unsurlarının çocuklara aktarılması için yeni nesil araçlar olan televizyon, bilgisayar, telefon gibi teknolojik öğeleri kullanmakta ve bu sayede çocuklara ulaşmaktadırlar. Halk bilimi unsurlarının gelecek kuşaklara aktarımında çizgi filmlerin rolünün incelendiği bu çalışmada temel amaç Rafadan Tayfa çizgi filminde geçen halk bilimi unsurlarını araştırmaktır. Nitel araştırma yöntemi kullanılarak tasarlanan bu çalışma, derinlemesine inceleme yapılabilmesi için durum çalışması olarak yapılandırılmıştır. Araştırmanın örneklemini, çocukların çok sevdiği çizgi filmlerden olan ve TRT Çocuk kanalında yayınlanan Rafadan Tayfa’nın bölümleri oluştururken, veriler doküman incelemesi ile elde edilmiş ve içerik analizi ile analiz edilmiştir. Araştırmada Rafadan Tayfa çizgi filmine ait toplam 42 bölüm incelenmiştir. Sonuç olarak halk bilimi unsurlarının çizgi filmlerle çocuklara aktarılabileceği ve özellikle gelenek ve göreneklerin öğretiminde çizgi filmlerin önemli bir rol oynayabileceği bu çalışma ile ortaya konulmaya çalışılmıştır. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Throughout the historical process, the traditional way of life has changed and has taken on a different style with technological advances. Together with folklore, the traditions, customs, lifestyles and all human-specific behaviors of the societies have been recorded and transferred to the future. It has been possible to bring these recorded values to a level that can appeal to children through cartoons. Societies use technological elements such as television, computer and telephone, which are the new generation tools for transferring folklore elements to children, and thus reach children. The main purpose of this study is to investigate the role of cartoons in the transfer of folklore elements to future generations. This study, which was designed by using qualitative research methodology, was structured as a case study for in-depth analysis. The sample of the research was composed of Rafadan Tayfa, one of the children's favorite cartoons and broadcasted on TRT Children's channel. The data were obtained through document analysis and analyzed by content analysis.In this research, 42 chapters of Rafadan Tayfa were examined. As a result, it has been demonstrated that folklore elements can be transferred to children through cartoons and cartoons can play an important role especially in teaching traditions and customs. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Halk bilimi |
tr_TR |
dc.subject |
Çizgi filmler |
tr_TR |
dc.subject |
Kültür aktarımı |
tr_TR |
dc.subject |
Gelenek ve görenekler |
tr_TR |
dc.subject |
Folklore |
tr_TR |
dc.subject |
Cartoons |
tr_TR |
dc.subject |
Cultural transfer |
tr_TR |
dc.subject |
Traditions and customs |
tr_TR |
dc.title |
Halk bilimi unsurlarının gelecek kuşaklara aktarımında çizgi filmlerin rolü: Rafadan tayfa örneği |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The role of lıne fılms ın transfer of folklore elements to future generatıons: the sample of rafadan tayfa |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Atatürk Üniversitesi/Kazım Karabekir eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
41875 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-0909-7043 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-3560-0028 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
9 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
2 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
646 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
669 |
tr_TR |