Ebeveynlerin çocuk haklarına ilişkin metaforik algıları

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Kurtdede Fidan, Nuray
dc.contributor.author Özaydın, Ayşe
dc.date.accessioned 2021-03-22T09:06:28Z
dc.date.available 2021-03-22T09:06:28Z
dc.date.issued 2019-07-07
dc.identifier.issn 2149-3871
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1188
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, ilkokul öğrencilerinin ebeveynlerinin “Çocuk Hakları” kavramına ilişkin algılarını metaforlar aracılığıyla belirlemektir. Araştırma 2017-2018 öğretim yılının bahar döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın katılımcılarını çocukları ilkokul öğrenimine devam eden 157 anne, 66 baba olmak üzere 223 ebeveyn oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji deseni kullanılmıştır. Veriler, “Çocuk hakları………..gibidir. Çünkü………” şeklinde hazırlanan görüş bildirme formu aracılığıyla toplanmış ve ebeveynlerden bu formu doldurmaları istenmiştir. Elde edilen veriler nitel veri analizi tekniklerinden içerik analizine tabi tutulmuştur. Araştırma sonucunda ebeveynler çocuk haklarına yönelik toplam 209 metafor geliştirmişlerdir. Bu durum ebeveynlerin çocuk hakları konusunda farkındalığa sahip olmaları ve bu araştırmaya katkı sağlama noktasında istekli olmalarından kaynaklandığı şeklinde yorumlanmıştır. Geliştirilen metaforlar Çocuk Hakları Sözleşmesinde yer alan maddelerden hareketle benzer yönlerine göre “Yaşama Hakkı”, “Korunma Hakkı”, “Gelişme Hakkı”, “Katılım Hakkı” ve “Hakların Uygulanması” olmak üzere 5 kategoride toplanmıştır. Ebeveynler tüm kategoriler içerisinden Hakların Uygulanması kategorisinde en fazla, Katılım Hakkı kategorisinde en az metafor geliştirmişlerdir. Sonuç olarak çocuk haklarının ebeveynler tarafından korunması, taviz verilmemesi gereken, önemli ve gerekli bir olgu olarak algılandığı görülmüştür. tr_TR
dc.description.abstract The aim of this study is to identify the perceptions of the parents whose children are attending primary education about the concept of children’s rights through metaphors. Qualitative research method was used in this study. More specifically, the phenomenology design was used in this research. The participants are 223 parents (157 mothers and 66 fathers) whose children were attending three different primary schools serving for children from similar socioeconomic status during the school year of 2017-2018 The data of the study were collected using semi-structured forms developed by the authors. Following the instructions the form includes the following statement which the participants are asked to fill in the blanks: “Children’s rights are like ..... Because…………………………”. The data obtained were examined using the content analysis which is part of the qualitative data analysis techniques. The result of the research, it has been seen that parents have developed a total of 209 metaphors. The metaphors according to similar aspects, developed were divided into 5 categories as ”Right to Life”, “Right to Protection”, “Right of Participation”, “Right of development” and “Execution of Rights”. The findings on the metaphors produced by the participants and their justifications indicate that for the participants the children’s rights are significant and that these rights should be protected and given to children completely without compromising any rights. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Çocuk hakları tr_TR
dc.subject Metafor tr_TR
dc.subject Ebeveyn görüşleri tr_TR
dc.subject Children's rights tr_TR
dc.subject Metaphors tr_TR
dc.subject Parental views tr_TR
dc.title Ebeveynlerin çocuk haklarına ilişkin metaforik algıları tr_TR
dc.title.alternative Metaphorıcal perceptıons of parents’ on the chıldren’s rıghts tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE dergisi tr_TR
dc.contributor.department Afyon Kocatepe Üniversitesi/eğitim fakültesi/temel eğitim bölümü/sınıf eğitimi anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 57966 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000- 0002-2056-1994 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0003 3724-2954 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 361 tr_TR
dc.identifier.endpage 378 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster