Terör olaylarının turistik talebe etkisi: İlişkisel pazarlama bakış açısıyla İstanbul’daki 4 ve 5 yıldızlı otellerde bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Belber, Burcu Gülsevil
dc.contributor.author Altunbaca, Gözde
dc.date.accessioned 2021-03-22T09:02:42Z
dc.date.available 2021-03-22T09:02:42Z
dc.date.issued 2019-08-06
dc.identifier.issn 2149-3871
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/20.500.11787/1186
dc.description.abstract Terör; kendi sosyal, siyasal ve ekonomik çıkarlarını korku ortamı oluşturarak, yıldırma yoluyla gerçekleştirme amacına yönelik şiddet eylemleri olarak ifade edilmektedir. Her geçen gün etkisini tüm dünya ülkelerinde artıran terör faaliyetleri, özellikle de Türkiye turizmine ekonomik anlamda darbe vurmaktadır. Ekseriyetle hizmet sektörü kuruluşları, önceden yaşanmış ya da yaşanması olası terör eylemleri sebebiyle talep düşüşü sorunuyla karşı karşıya kalmaktadır. Otel işletmeleri de önemli hizmet sektörü işletmelerindendir ve terörün yarattığı talep düşüşünü en aza indirebilmek amacıyla modern pazarlama yöntemlerinden ilişkisel pazarlama faaliyetlerini uygulamaya başlamışlardır. İlişkisel pazarlamada, işletmeyle müşteri arasında güvene dayalı bir bağ ve sadakat durumu söz konusudur. Bu çalışmada, terör olaylarının turistik talebe etkisinin, İstanbul’daki 4 ve 5 yıldızlı otellerin uyguladıkları ilişkisel pazarlama bakış açısıyla değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu bağlamda çalışmanın evrenini oluşturan İstanbul’daki 4 ve 5 yıldızlı toplam 292 otelden, rastlantısal olarak seçilen müşterilere 4 farklı dilde 327 adet anket uygulanmıştır. Araştırma verilerine ANOVA ve T-Testi uygulanmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; yerli turistlerin genelini kadınların, yabancı turistlerin genelini erkeklerin oluşturduğu, yerli turistlerden “36-45 yaş” aralığında, yabancı turistlerden “36-55 yaş” aralığındakilerin çoğunluğu oluşturduğu, çoğunlukla yerli turistlerin Ege Bölgesi’nden, yabancı turistlerin Avrupa Kıtası’ndan geldiği, yerli ve yabancı turistlerin çoğunluğunun “evli” ve “üniversite” mezunu olduğu, “serbest meslek”le uğraştıkları, yerli turistlerin çoğunluğunun “1001-2000$” aylık gelire, yabancı turistlerin çoğunluğunun “3001-4000$” aylık gelire sahip olduğu saptanmıştır. Ziyaretçilerin genelinin İstanbul’u ziyaret etmek istemelerindeki amacın, tatil-eğlence ve kültür-sanat-tarih olduğu görülmüştür. Müşterilerin, genel olarak Türkiye içerisinde meydana gelen terör faaliyetlerinden olumsuz etkilendikleri saptanmıştır. Aynı zamanda, otel işletmelerinin müşterileriyle kurduğu bağ ve güvenin, terörün olumsuz etkisini belli bir oranda azalttığı tespit edilmiştir. tr_TR
dc.description.abstract Each day increases the effect of terrorist activities in all countries of the world, especially in the economic sense is a blow to tourism in Turkey. Hotel enterprises are also important service sector enterprises and they started to apply relational marketing activities which are modern marketing methods in order to minimize the decrease in demand caused by terror. In this study, it is aimed to evaluate the effect of terrorist incidents on touristic demand from the relational marketing perspective of 4&5stars hotels in Istanbul. Questionnaire was used as data collection tool. In this context, 327 questionnaires were applied in 4 different languages. Variance analysis and T-Test were applied on the research data. According to the results of research; the majority of the domestic tourists are women, the foreign tourists are men; the domestic tourists are in 36-45 age group, foreign tourists are in 36-55 age group; the majority of all tourists are “married”, “university” graduates and engaged in “self-employment; the majority of domestic tourists have 1001-2000$” monthly income and come from Aegean Region, the majority of foreign tourists have “3001-4000$” monthly income and come from European Region. It was seen that the aim of the tourists to visit Istanbul in general was holiday-entertainment and culture-art-history. Customers are adversely affected by the terrorist acts that occurred in Turkey in general. As a result of analysis, it was determined that the engagement and trust established by hotels with their customers reduced the negative effect of terrorism to a certain extent also. tr_TR
dc.language.iso tur tr_TR
dc.publisher Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi tr_TR
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess tr_TR
dc.subject Terörizm tr_TR
dc.subject Terör eylemleri tr_TR
dc.subject İlişkisel pazarlama tr_TR
dc.subject Turizm talebi tr_TR
dc.subject Otel işletmeleri tr_TR
dc.subject Terrorism tr_TR
dc.subject Terror attacks tr_TR
dc.subject Relationship marketing tr_TR
dc.subject Touristic demand tr_TR
dc.subject Hotel businesses tr_TR
dc.title Terör olaylarının turistik talebe etkisi: İlişkisel pazarlama bakış açısıyla İstanbul’daki 4 ve 5 yıldızlı otellerde bir uygulama tr_TR
dc.title.alternative The effect of terrorıst events on tourıst demand: an applıcatıon of 4- and 5-stars hotels ın Istanbul wıth related marketıng tr_TR
dc.type article tr_TR
dc.relation.journal Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE dergisi tr_TR
dc.contributor.department Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi/turizm fakültesi/turizm işletmeciliği bölümü/turizm işletmeciliği anabilim dalı tr_TR
dc.contributor.authorID 39378 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-7586-4407 tr_TR
dc.contributor.authorID 0000-0002-5255-8896 tr_TR
dc.identifier.volume 9 tr_TR
dc.identifier.issue 2 tr_TR
dc.identifier.startpage 280 tr_TR
dc.identifier.endpage 299 tr_TR


Bu öğenin dosyaları

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster