dc.contributor.author |
Karataş, Soner |
|
dc.contributor.author |
Ocak, Gürbüz |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-18T13:46:06Z |
|
dc.date.available |
2021-03-18T13:46:06Z |
|
dc.date.issued |
2019-03-19 |
|
dc.identifier.issn |
2149-3871 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/1161 |
|
dc.description.abstract |
Akademik ortamda öğrencilerin yerine getirmesi gerekli görevleri bulunmaktadır. Fakat öğrenciler yapması gereken bu görevleri genel olarak başka bir zamanda yapmak üzere ötelemektedir. Yapılması gereken ve planlanan bu görevlerin ileri bir zamana bırakılmasına akademik erteleme denilmektedir. Akademik erteleme davranışının bireyde alışkanlık haline gelmesinin temelinde bu nedenlerin zamanında tespit edilerek giderilmemesi yatmaktadır. Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin akademik erteleme davranışı ölçeği geliştirilmesi amaçlanmaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2016-2017 eğitim-öğretim yılında, Afyonkarahisar merkezde yer alan 350 ortaokul öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Verileri elde edebilmek için 19 maddeden oluşan 5’li likert tipinde ölçek geliştirilmiştir. Ölçek iki faktörlü olarak, 1. faktörde (sorumsuzluk ve tercih etme) 0.564 - 0.780 arasında faktör yükleri olan 6 madde ve 2. faktörde (çevre ve hisler) 0.596 – 0.743 arasında faktör yükleri olan 13 maddeden oluşturulmuştur. Geliştirilen ölçeğin, faktörlerinin sırasıyla güvenirlik anlamındaki cronbach alfa katsayıları 0.866 ve 0. 935 ve ölçeğin genel anlamdaki cronbach alfa katsayısı 0.946 olarak hesaplanarak güvenilir olduğu tespit edilmiştir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
In the academic environment, students have the duties to be fulfilled. However, the students usually do these tasks to do at some other time. The postponement of these tasks, which are planned and planned, is called academic postponement. The reason behind the fact that academic procrastination is a habit in the individual lies in the fact that these reasons are not determined in a timely manner. The aim of this study is to improve the academic procrastination scale of secondary school students. The study group consisted of 350 middle school students in Afyonkarahisar city center in 2016-2017 academic year. General screening model was used in the study. In order to obtain the data, a 5-point Likert-type scale consisting of 19 items was developed. The scale was composed of 13 items with factor loadings of 0.596 - 0.743 in 6 items with factor loadings of 0.564 - 0.780, and factor 2 (environment and feelings) with a factor of two (factor 1). The cronbach alpha coefficients of the developed scale were found to be reliable by calculating cronbach alpha coefficients of 0.866 and 0. 935 respectively and the cronbach alpha coefficient of the scale was calculated as 0.946. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Erteleme |
tr_TR |
dc.subject |
Ortaokul |
tr_TR |
dc.subject |
Sorumluluk |
tr_TR |
dc.subject |
Deferment |
tr_TR |
dc.subject |
Secondary school |
tr_TR |
dc.subject |
Responsibility |
tr_TR |
dc.title |
Ortaokul öğrencilerinin akademik erteleme davranışı ölçeği: geçerlilik ve güvenirlilik çalışması |
tr_TR |
dc.title.alternative |
The academıc suspensıon behavıor scale of secondary school students: valıdıty and relıabılıty study |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Afyon Kocatepe Üniversitesi/eğitim fakültesi/eğitim bilimleri bölümü/eğitim programları ve öğretim anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
23637 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000000185680364 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000000340859074 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
9 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
93 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
113 |
tr_TR |