dc.contributor.author |
Yalçınkaya, Elvan |
|
dc.contributor.author |
Er, Turan |
|
dc.date.accessioned |
2021-03-04T08:58:17Z |
|
dc.date.available |
2021-03-04T08:58:17Z |
|
dc.date.issued |
2018-03-02 |
|
dc.identifier.issn |
2149-3871 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/20.500.11787/1111 |
|
dc.description.abstract |
Günümüzde hemen her birey bir şekilde kendisini finans sisteminin içerisinde bulmaktadır. Finansal okuryazarlık, bireylerin gelirlerini, birikim ve yatırımlarını akıllıca değerlendirme ve bütçelerini doğru yönetebilme yetkinliğidir. Günümüz karmaşık finansal sisteminin içerisinde bireylerin elindeki parayı değerlendirme, dolandırılmaktan koruma, akılcı yatırımlar yapma, geleceğini güvence altına alma gibi konularda bilinçli davranışlar sergilemeleri şüphesiz finans eğitimi sayesinde olacaktır. Sosyal bilgiler, insanı ve toplumu konu alan, etkili vatandaşlar geliştirmek isteyen bir ders olarak finansal okuryazarlık eğitiminde önemli bir konumdadır. Bireyi hayata ve sosyal yaşama hazırlayan en önemli derslerden birisi olan sosyal bilgiler dersi kapsamında finansal okuryazarlık eğitiminin verilmesi sayesinde bireylerin finansal farkındalık ve okuryazarlık durumlarının artacağı da öngörülebilir. 2017 Sosyal Bilgiler Öğretim programı kazanımları incelendiğinde yakın çevresi ve ülke genelindeki ekonomik faaliyetlerin farkında olmaya yönelik kazanımlara yer verildiği görülmektedir. Finansal okuryazarlık eğitiminde yalnızca sınıfta verilen salt bilgilerle beklenen davranışların kazandırılması pek de mümkün olmayacaktır. Bunu sağlamak için sınıf dışı öğretim etkinliklerine önem verilmelidir. Sınıf dışı etkinlikler sosyal bilgilerin doğasında yer alan etkili öğretim etkinliklerindendir. |
tr_TR |
dc.description.abstract |
Today, almost every individual finds her/himself in the financial system. Financial literacy is the ability to intelligently evaluate individuals' income, savings and investments and to manage their budget appropriately. Within today's sophisticated financial system, it will undoubtedly be through financial education that individuals will exhibit conscious behaviors such as evaluating money, protecting from deception, making rational investments, securing the future. Social studies is a course about people and society and aims to develop effective citizens. It is in an important position in financial literacy education with these qualities. It can be predicted that financial awareness and literacy levels of individuals will increase due to giving financial literacy education within social studies courses it is one of the most important courses that prepare individuals for life and social life. When examining the achievements of the 2017 Social Studies Curriculum, it is seen that there are gains in awareness of economic activities in the immediate vicinity and the country. In financial literacy training, it will not be possible to gain the expected behavior with purely knowledge given only in the class. In order to achieve this, the most important teaching activities that are inherent in social studies should be given importance to outdoor teaching activities. |
tr_TR |
dc.language.iso |
tur |
tr_TR |
dc.publisher |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi |
tr_TR |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
tr_TR |
dc.subject |
Sosyal bilgiler |
tr_TR |
dc.subject |
Öğretim programı |
tr_TR |
dc.subject |
Okuryazarlık |
tr_TR |
dc.subject |
Finansal okuryazarlık |
tr_TR |
dc.subject |
Social studies |
tr_TR |
dc.subject |
Curriculum |
tr_TR |
dc.subject |
Literacy |
tr_TR |
dc.subject |
Financial literacy |
tr_TR |
dc.title |
Sosyal bilgiler eğitiminde finansal okuryazarlık |
tr_TR |
dc.title.alternative |
Fınancıal lıteracy ın socıal studıes educatıon |
tr_TR |
dc.type |
article |
tr_TR |
dc.relation.journal |
Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE dergisi |
tr_TR |
dc.contributor.department |
Erciyes üniversitesi/eğitim fakültesi/türkçe ve sosyal bilimler eğitimi bölümü/sosyal bilgiler eğitimi anabilim dalı |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
33202 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0003-1838-0411 |
tr_TR |
dc.contributor.authorID |
0000-0002-2420-1638 |
tr_TR |
dc.identifier.volume |
9 |
tr_TR |
dc.identifier.issue |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.startpage |
1 |
tr_TR |
dc.identifier.endpage |
24 |
tr_TR |