Finansal okuryazarlık, bireylerin paranın kullanımı ve yönetimi konusunda, gelirlerini yatırımlara dönüştürme ve bütçelerini yönetebilme konusundaki yetkinliğidir. Geleceğimizi şekillendirenlerin öğrencilerimiz olması nedeni ile bu araştırma, Kastamonu Üniversitesindeki Bankacılık ve Finans öğrencilerine yönelik yapılmıştır. Bu çalışmamızdaki amaç, öğrencilerin finansal okuryazarlık, finansal bilgi ve finansal tutum ile ilgili davranışlarını araştırmaktır. Öğrencilerin demografik özellikleri frekans dağılımlarıyla belirlenmeye çalışılmıştır. Ki-kare analiziyle demografik özellikler ile finansal okuryazarlık başarı seviyeleri arasındaki ilişki araştırılmıştır. Yapılan analizler sonucunda finansal okuryazarlık başarı seviyeleri ile demografik özelliklerden sadece yaş ve cinsiyet arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Diğer tüm demografik özellikler ile finansal okuryazarlık başarı seviyeleri arasındaki ilişki anlamlıdır. Ayrıca, Finansal bilgi ve finansal tutum ile finansal okuryazarlık başarı seviyeleri arasındaki ilişki de anlamlı bulunmuştur.
Financial literacy is the competence of individuals in the use and management of money, the ability to convert their income into investments and manage their budgets. This research has been conducted for the students of Banking and Finance at Kastamonu University since our students are shaping our future. The aim of this study is to investigate students' behaviors related to financial literacy, financial knowledge and financial attitude. The demographic characteristics of the students were determined by frequency distributions. The relationship between demographic characteristics and financial literacy achievement levels was investigated with chi-square analysis. As a result of the analyzes, no significant relationship was found between financial literacy achievement levels and demographic characteristics only age and gender. The relationship between all other demographic characteristics and financial literacy achievement levels is significant. In addition, the relationship between financial knowledge and financial attitude and financial literacy achievement levels was found to be significant.